Джоан Ким, съсобственик Johnny Fashion Studio: Повечето хора нямат представа как се създава една дреха. Виждат дрехата на закачалката и мислите, че е направена от машини. Нямат понятие, че в Манхатън има фабрики. Чуват „мода“ и си представят блясък и модни ревюта. Това, което не разбират, е същността на нещата.
Намираме се в Модното студио Johnny’s за разработка и производство, а по-грубо казано това е фабрика за облекло.
Джони Ким, съсобственик Johnny Fashion Studio: Казвам се Джони и работя в Ню Йорк от почти 30 години.
Джоан Ким, съсобственик Johnny Fashion Studio: Казвам се Джоан Ким и следвам стъпките на баща ми.
Шивашката индустрия дава работа на 15 700 служители в Ню Йорк. Годишните печалби от продажби са 8 милиарда долара.
Започваме с клиентите, които идват с груби скици. Правим първоначална консултация, за да обсъдим как искате да изглежда бъдещото сако. И оттам правим първия си модел. Моделът е като парче от пъзел, който се реже и зашива. Кроячът го слага върху плата и реже плата. Тогава е готов за зашиване. Имаме екип от най-добрите шивачи в Ню Йорк, който работи на машините. Работят за Джони от 10 години и той ги обучава от самото начало. Преминаваме през проби, напасване и накрая се получава дрехата. Надяваме се, че е точно каквото са очаквали.
Ако видим, че една от тези марки повиши бройките си от 30 до 3000 за сезон, ще се адаптираме.
През 1960 95% от дрехите в САЩ били произвеждани в Шивашкия квартал на Ню Йорк. Днес са 3%.
Клиент, с когото Джони е работил в миналото, е Ann Taylor.
Джони Ким, съсобственик Johnny Fashion Studio: Използваха повече от 10 фабрики в Ню Йорк.
Джоан Ким, съсобственик Johnny Fashion Studio: Кога беше това? Коя година?
Джони Ким, съсобственик Johnny Fashion Studio: 1992, 1993. След това се преместиха в Китай или някъде другаде. Предупредиха ни само няколко месеца по-рано. Имах повече от 200 работници. Изгубихме работата и бизнеса, беше трудно.
От 1990 досега Ню Йорк е изгубил 74 600 работни места в шивашката индустрия.
Джони Ким, съсобственик Johnny Fashion Studio: Ако работим точно както са ни учили да управляваме бизнес с облекла, не бихме успели в тази конкурентна индустрия. Затова трябва да се променяме, да се развиваме, да си поставяме предизвикателства. Така оцеляхме.