Една различна политическа революция

Вloomberg с репортаж за онлайн-кампаниите като алтернатива на политическото статукво във Великобритания

07.05.2015 | 14:02 Редактор: Виктория Крумова
Една различна политическа революция

Том Макензи, Bloomberg: Запознайте се с тази майка от Лондон, която се зае с американски фонд за дялови инвестиции и спечели. Линдзи Гарет организира кампания срещу Westbrook Partners, които искаха да изгонят нея и други наематели от жилището им в Източен Лондон, за да спечелят от по-висок наем.

Линдзи Гарет: Тръгнали сме към “Даунинг Стрийт”, за да покажем на Дейвид Камерън, че сме много сериозни.

Том Макензи, Bloomberg: Битката на Линдзи с Westbrook Partners започна с раздаване на брошури и обаждания до местния народен представител. Но петицията на уебсайта за кампании change.org, подписана от 300 000 хора, й донесе внимание от цялата страна и в крайна сметка принуди компанията да се оттегли.

Линдзи казва, че онлайн-натискът е бил ключов за победата й над Westbrook.

Линдзи Гарет: Невероятно е, че толкова много хора се заинтересуваха от кампанията. Не бихме се справили сами. Имахме нужда от change.org, социалните медии, Twitter, Facebook, за да станем известни.

Том Макензи, Bloomberg: Групите за кампании казват, че технологията е дала на хора като Линдзи инструменти, с които да се борят със статуквото там, където урните понякога се провалят.

Бри Роджърс Лоури, change,org: Става дума за изграждане на огромна мрежа за подкрепа. Сега Интернет прави това нещо много по-лесно. Неща, които някога биха отнели месеци или години, сега могат да се постигнат за дни или седмици.

Том Макензи, Bloomberg: Има ли кампания, която бихте искали да направите, за да промените нещо? Елате на „Вашите кампании“ и стартирайте петиция в пет лесни стъпки.

Лондонската „38 градуса“ позволява на два и половина-та си милиона членове да оказват натиск върху депутатите по въпроси като данъци, и приватизация на здравеопазването.

Дейвив Бабс, директор “38 Degrees”: Тези хора би трябвало да работят за нас. Гласуваме за тях, те взимат решения за харчене на парите на данъкоплатците. Много често изглежда, че работят за други хора.

Още по темата

Том Макензи, Bloomberg: Но тези групи имат и своите критици. Някои ги обвиняват, че обезсмислят политиката като разчитат на „кликвизация“.

Сам Барат, Avaaz: Мисля, че има доста „кликвизация“ и по-голямата част е пълна глупост. Става дума за качеството на стратегията. Наистина ли ще промените нещо? Вярвам ли, че ще го направите или просто искам да имам повече имейли.

Том Макензи, Bloomberg: Политиката може и да е мръсен бизнес, а онлайн-кампаниите не са защитени от това. Но във Великобритания се заражда нова форма на демокрация, която поставя предизвикателства през политическото статукво.