fallback

Япония отново ожаднява за бира

Bloomberg с репортаж за пивоварната индустрия в Япония

07.05.2015 | 11:32 Автор: Виктория Крумова

Шери Ан, Bloomberg: Еуфорията във и около пивоварната империя на Япония напоследък отшумява. Дните, когато служители жадно поглъщаха литри бира, вече са минало. Търсенето е намаляло, а кръчми и барове преди предлагаха най-вече светла бира Pilsner или Budweiser. Сега потребителите искат нещо по-интересно.

Все повече хора са привлечени от по-тъмно, по-силно и ароматно пиво. Броят на пивоварните, които предлагат собствена бира, нарасна главоломно през последните няколко години. В момента има около 80 такива бирарии в Токио, в сравнение със само няколко преди пет години.

Продажбите на собствена „крафт“ бира нараснаха със 7% за първите 8 месеца на миналата година, след покачване от 15% през предишната година.

Тази пивоварна вижда светлината в края на чашата. Пивоварната купи миноритарен дял в най-голяма японска компания за „крафт“ бира YO-HO Brewing и пусна собствена марка пивоварни с кръчми.

Тору Уада, Spring Valley Brewery, президент: Опитваме се да направим бирата или „кратф“ бирата по-секси и привлекателна за всички. Надяваме се да възродим цялата пивоварна индустрия.

Още по темата

Шери Ан, Bloomberg: Подобна е ситуацията и в САЩ, където бирата е придобила подобен подход – ако не можеш да ги победиш, обедини се с тях. В момента „крафт“ бирата е около една пета от годишните продажби там.

Някои от пивовари от старата школа се опитват да върнат времето. Budweiser намекна, че „крафт“ бирите са скъпи в реклама за Супер бол през февруари.

Но японските пивовари искат да дадат на клиентите алтернатива преди да отидат другаде. От Sapporo казват, че се надяват „крафт“ бирата да разшири пазара и са решени да гледат отвътре навън, а не отвън навътре.

 

fallback
fallback