Ще стане ли Хонконг хъб за търговията с изкуство

16.03.2015 | 12:16
Ще стане ли Хонконг хъб за търговията с изкуство
Ще стане ли Хонконг хъб за търговията с изкуство

Куратори и директори на музеи от цял свят имаха шанса дискретно да общуват със собственици на 223 галерии на третия форум Art Basel Hong Kong, който се проведе в Хонконг.

Частното представяне в петък, 13 март бе последвано от парти-щурм в събота вечерта, 14 март, когато бе открито изложението, полято обилно с шампанско.

Популярността на изложението е доказателство колко бързо пазарът на изкуство в Хонконг се разви и процъфтя, пише NYT.

Изложението е азиатската проява на форума, започнал в Швейцария. На него се продава изкуство за 3 млрд долара от 37 страни, съобщава Bloomberg, позовавайки се на данни на застрахователната компания AXA Art.

Дали Хонконг ще се превърне в азиатския хъб на търговия с произведения на изкуството. WSJ смята, че точно това става в момента: Хонконг е важна дестинация в глобалните арт-потоци.

Само във втората седмица на март в Хонконг се проведоха две изложения за изкуство - Art Fair, новият форум, 14-16 март и Art Basel Hong Kong от 13 март.

Купуването и продаването се вписват чудесно в славата на острова като търговски център. Хонконг обаче има и местна традиция, художници и колекционери, които са част от глобалния бум на инвестициите в изкуство.

Хонконг печели дори от протестите от края на 2014, които създадоха символа на жълтия чадър, който демонстрантите използваха срещу лютивия газ на полицията и скулптурата Umbrella Man.

 

Репортаж от купона в събота вечер на Фредерик Балфур, Bloomberg


Всички ресторанти и барове са пълни. Дори на тази прекрасна 70-футова яхта.

Никълъс Франкл, директор My Yacht оценява общото богатство на гостите, пушещи пури Давидоф и пиещи френско шампанско най-малко на 10 млрд долара.

Подчертава, че това е консервативна оценка.

"Тук имаме купувачи, колекционери на произведения на изкуството - от чужбина и местни. Имаме гости от Тайван, Сингапур, от континентален Китай, от Макао. Тук са и много от големите фамилии от Хонконг", казва Никълъс Франкл, директор My Yacht.

На купон се влиза само с покана. Заради дългите опашки пред входа е най-добре поканата да е VIP.

"Много хора, голям интерес. Добри продажби", казва Рейчъл Леман, собственик  на галерия Lehman Maupin

Мелиса Чу, бивш директор на Asia Society Art Museum също е оптимистка:

"Всяка година виждаме зрели и привлекателни колекционери от чужбина, музеи. Смятам, че всеки очаква добри продажби", казва Мелиса Чу.

 

Какво прави Хонконг специален?

"Смятам, че това смесицата от глобално изкуство и изкуство от Хонконг. Тук те се припокриват. Но си остават различни. Можем да видим всичко" - казва колекционерът Ули Сиг.

Признава, че не спира да търси:

"Обикновено купувам в Китай. Но тук също може да реша да купя нещо" - казва Ули.