Да поддържаме креативността на децата: Антъни Кристов

25.02.2015 | 14:13
Да поддържаме креативността на децата: Антъни Кристов
Да поддържаме креативността на децата: Антъни Кристов

Привлиличането и задържането на креативен екип е основното предизвикателство на мениджърите и от Силициевата долина до София, основта тема както в развлекателната индустрия, така и във високите технологии.

Аниматорът от Pixar Антъни Кристов, работил по "В търсене на Немо" /2003/, "Невероятните" / The Incredibles / 2004, "Колите" /Cars/ 2006 и "Wall-E" /2008/, сподели в София опита си в областта на създаването условия за добра креативност чрез силната корпоративна култура на компанията, в която работи.

Водещ принцип на Pixar е съчетаването на игра и работа, подкрепа на младите идеи чрез създаване на благоприятна среда.

Комерсиализирането на европейска тема в развлекателната индустрия е една от идеите, по които се работи в момента.

Егалитарна култура

Наред с Apple, Google и Amazon, Pixar е част от елитната група на глобалните технологични гиганти и в опасна близост до тях в Калифорния.

Кристов разказа, че в студиата в Емъривил, Калифорния, екипът от 400 души е международен; всяко работно място е с индивидуален дизайн; работна среда, провокираща нови идеи, свободно общуване и най-вече егалитаризъм.

"Шефовете нямат свое място за паркиране", илюстрира думите си художественият директор в Pixar.

 

Дисни

През 2006, когато отбеляза 20г. от основаването си Pixar бе купена от Disney за 7,4 млрд долара. От студиата й са излезли отличените с Оскар "Ранго" /Rango/, "Таласъми ООД" /Monsters Inc./, "В търсене на Немо" /Finding Nemo/, "Играта на играчките 3" /Toy Story 3/, "Рататуй" /Ratatouille/, и "Храбро сърце" /Brave/.

Предизвикателството след идването на Disney е било в намиране на баланса между двете корпоративни култури и запазването на "равнинната" структура /plane corporation / на по-малкото студио.

 

Кадрите

"Идеите на младите трябва се подкрепят, не се отхвърлят.. опитните ръководители създават средата за тях", казва Кристов.

Наред с позволения алкохол на работното място, възможностите за персонализирани офиси, креативната среда и принципът Work & Play са елементите, които държат хората.

"Много е трудно да се наемат хора, които знаят какво правят", признава Кристов.

Затова компанията е стартирала програма за обучение на собствени кадри.

Европейците са част от екипа на Pixar, както и самият Антъни Кристов, завършил София.

На сайта на компанията се обявяват редовно свободните позиции, но в секцията с въпроси най-често откриваният проблем са работните визи за САЩ.

"Питаха  ме веднъж в Полша: Как да започна работа в Pixar?

Отговорих му: Не сме виновни, че сте в Полша".

 

Чуйте какво каза Антъни Кристов специално за bgonair.bg по време на конференцията Innovation Explorer в София.

 

Историята

През 1979 Ед Катмъл е нает от Джордж Лукас от Нюйоркския институт по технологии да оглави техническия отдел на Lucasfilm, групата, която ще разработи най-новата компютърна технология за киноиднустрията. Лукас иска система за нелинеен монтаж, цифров монтаж на звука и много компютърна графика.