Технологията се променя много бързо: Digital Studio

23.02.2015 | 12:30
Технологията се променя много бързо: Digital Studio
Технологията се променя много бързо: Digital Studio

В категорията видеоефекти и петте номинирани филма: “Капитан Америка: Зимният войник,” “Зората на планетата на маймуните,” “Пазителите на галактиката," “Интстелар” и “X-мен: Дни на отминалото бъдеще”—използваха технологията Autodesk.

Огромният труд, вложен в петте филма от хиляди талантливи мъже и жени от 25 студиа за визуални ефекти на четирите континента обхваща продукционния процес от проект през кинематография по постропрукция и цветообработка.

 

Номинираните през 2015 за най-добър анимационен филм показаха широк набор от анимационни стилове от рисунки до stop-motion и компютърна графика.

Софтуерът на Autodesk изигра роля в четири от петте номинирани филма в категорията: “Героичната шесторка/Big Hero 6,” “The Boxtrolls,” “Как да си дресираш дракон-2/How to Train Your Dragon 2,” и “Приказката за принцеса Кагуя/The Tale of The Princess Kaguya”.

Софтуерът се използва и в два претендента за най-добра късометражна анимация: “Feast” и “The Dam Keeper;” и седем от осемте заглавия, номинирани за най-добър филм: “Американски снайпер/American Sniper,” “Бърдмен/Birdman,” “Boyhood,” “Гранд хотел Будапеща/The Grand Budapest Hotel,” “Игра на имитиране/The Imitation Game,” “Зелма/Selma” и “Теория на всичко/The Theory of Everything.”


Digital Domain бе една от компаниите, номинирани за Оскар за специалните ефекти във филма Х-мен, но не успя да спечели статуетка.

Енджи Лау от студиото на Bloomberg TV в Хонконг разговаря с директора на компанията Даниел Шон от Лос Анджелиз.


Имали сте два билета за Оскарите, но сте ги дали на двама от вашия екип, които са работили по проекта. Поздравления за номинацията. Какво искахте да постигнете?

Да си номиниран е чест. Ние буквално не можем да си намерим място от вълнение, без значение, че не печелим.
 

Това бе една дълга нощ на купони. Цял Холивуд празнува. Кажете ни как спечелихте номинацията? Знаем, че компютърната графика е важен елемент от киното, но кажете ми за технологията, която използвате.

Компанията ни е основана от легендарния режисьор Джеймз Камерън преди 21г.

Преди две години и половина ние сменихме името на компанията, когато се листнахме в Хонконг. Спечелили сме десет награди на Академията досега, включително две Sci-Tech тази година.

Имаме седем номинации за специални ефекти преди това.

Нашата технология се казва Virtual Human.

Ние сме работили по филма The Curious Case of Benjamin Button/странният случай с Бенджамин Бътън. Показваме актьора като малък и на 60г.

Уникалната ни технология позволява да направим виртуален човек, съвсем жив, по-млад или по-стар.

 

Това е направо магия! Гледала съм Трансформър, Х-мен, Бенджамин Бътън, и други. Винаги съм се чудела как е направено. Какво можем да очакваме от вас - кои са бъдещите ви проекти? Какво подготвяте в момента и каква технологична новост влиза в киното?

Технологията се променя много бързо.

Технологията на виртуалния човек е Светият граал, защото човекът е най-сложният елемент в един филм.

Работим по нови продукции, подобни на Трансформър 1, 2 и 3. За индустрията на специалните ефекти човекът е най-важното. Това е най-голямата цел, всички работят в тази посока.

 

Чакайте малко, да не би да ми казвате, че се каните да замените човека във филмите? Вместо живи актьори - компютърно генерирани образи? О! Агентите в Лос Анджелиз сигурно треперят.