Репортаж на Мат Милър от Bloomberg TV
Rolls-Royce е квинтенсенцията на лукса. Не прави спортни коли, не продава камиони, а колите му не са за всеки ден. Поне досега беше така.
Компанията нарушава традициите на бранда с плановете си да направи първия си SUV. Съобщението бе предадено на ръка.
Защо една вековна компания, прочута с това, че осигурява меко возене на световния елит се опитва да пренесе това преживяване в коли, популярни сред майките на футболните фенове?
Ето какво казва директорът Торстен Мюлер-Отвос:
Rolls-Royce не е кола за всеки ден. Не правим и спортни коли. Затова ако правим нещо, ние го правим перфектно, без компромис.
Може би новината не бива да предизвиква шок. Всъщност Rolls-Royce е построил първия спортен автомобил още през 30-те години на 20в.
Но всъщност Rolls-Royce не иска спомени, а пари.
Глобалните продажби на SUV скочиха с 88,5% между 2008 и 2013. Според IHS Automobile една от всеки пет коли, които ще бъдат продадени през 2016 ще бъде SUV.
Шофьорите ги обожават, защото могат да ги отведат навсякъде - и сега Rolls-Royce ще използва този слоган.
Ще нарече своя SUV "Everywhere Vehicle".
Автопроизводителите също ги обожават, защото подкрепят печалбите.
Луксозните конкуренти на Rolls-Royce вече настъпиха на този пазар.
Преди 13г. Porsche построи голям, удобен автомобил. Сега SUV са по-голямата част от продажбите на Porsche и печалбите им.
Rolls-Royce е познат като лукс на друго ниво.
Така че въпросът е колко ще струва и на какво ще прилича?
Вижте необикновеното приключение на Rolls-Royce в епизода на предаването на Bulgaria On Air TV "Колела".
Вижте и коментара на Мат Милър в репортажа на Bloomberg TV.