Къде ще отпразнуват китайците Китайската нова година

За китайците през 2015 г. Нова година ще дойде на 19 февруари

17.02.2015 | 17:24 Редактор: Велко Каменов
Къде ще отпразнуват китайците Китайската нова година

През 2015 г. Китайската нова година, която се определя по лунния календар, се пада на 19 февруари. В интервю  за Bloomberg Дейвид Фрейзър, който е генерален директор за Китай във Flight Centre изказва наблюденията си за това коя е най-предпочитаната дестинация от китайците, където да отбележат Нова година.


Енджи Лоу, Bloomberg: 300 милиона души пътуват и дори може би повече, защото цял регион в Азия празнува Лунната нова година. Къде отиват всички?

Дейвид Фрейзър, генерален директор за Китай във Flight Centre: От гледна точка на Хонконг наблюдаваме сериозно увеличение в резервациите на китайците за Китайската нова година. Те са се увеличили с над 200% спрямо миналата година. В голямата си част отдаваме това на факта, че тази година Китайската нова година е по-късно и хората ще направят второ пътуване, отделно от това за Коледа, докато миналата година вероятно са ги съчетали в само едно пътуване или са избрали да пътуват само за един от двата празника.  

Енджи Лоу: Къде пътуват китайците?
 

Дейвид Фрейзър: Резервациите за полети за Япония са нараснали със 700% в сравнение с миналата година.
 

Енджи Лоу: Вероятно евтината йена и фиксираният курс на юана спрямо долара са причините.
 

Дейвид Фрейзър: Несъмнено изиграха роля, но изглежда снегът започва да става все по-желана атракция и затова места като Канада също са популярни места за празнуване на Китайската нова година. Градове като Ванкувър привличат хора, които после отиват да карат ски. Традиционните места за празнуване като плажовете в Тайланд, Филипините и Виетнам също остават популярни.
 

Енджи Лоу: Ами Европа? Нека да поговорим за играта на валутните пазари. Посещават ли хората Европа, за да си купят луксозни стоки по-евтино заради поевтиняването на еврото?
 

Дейвид Фрейзър: Пътуванията към Европа не се увеличават с толкова много. Несъмнено пътуванията към Япония са нараснали с най-много. Както казах преди малко, зимните ваканции са доста привлекателни за китайците и това ги привлича на места като Япония вместо Европа.
 

Енджи Лоу:  Какви съвети бихте дали на хората, когато организират пътуванията си? Много хора оставят организацията за последния момент и накрая плащат много високи цени.
 

Дейвид Фрейзър: Понякога и в последния момент се намират добри предложения, но несъмнено, особено на места като Хонконг, човек трябва да бъде организиран и подготвен и да прави резервациите и плановете си рано, за да се възползва от най-добрите предложения. Хората трябва да бъдат готови и да посетят по-нетрадиционни дестинации и да открият нови подходящи места за празнуване.
 

Енджи: Като например?

Дейвид Фрейзър: Места като Камбоджа стават все по-популярни през последните няколко години, както и Виетнам. През последната около една година имаше известна политическа нестабилност и проблеми с китайците там, но хората изявяват все по-голяма готовност да пътуват до по-далечни дестинации, които не са посещавали преди и от които може да останат приятно изненадани. Искат после да споделят опита си с приятели и да посетят място, където никой от тях не е бил.
 

Енджи Лоу: Не трябва да забравяме деликатната геополитическа ситуация. Споменахте Виетнам. Много хора пътуват до Япония, но в региона имаше известно напрежение между Китай и Япония заради Южнокитайско море. Играят ли роля подобни фактори, когато хората взимат решенията си?
 

Дейвид Фрейзър: До известна степен. В държави като Тайланд също имаше проблеми от този тип и несъмнено те ще се отразят на туризма. Японското правителство обаче работи сериозно по въпроса да намали визовите ограничения за туристи от континентален Китай. Подобни мерки ще дадат сериозни резултати и ще помогнат за увеличаването на туризма в Япония.
 

Енджи Лоу: Тайланд усеща сериозни негативни ефекти от срива на рублата. Туристите от Русия вече не посещават толкова много Тайланд, защото не могат да си го позволят.
 

Дейвид Фрейзър: Несъмнено. Всяка година неминуемо нещо се случва и ще преминаваме през промени, хората ще се насочват от една дестинация към друга.