fallback

Топ 10 на най-скъпите търговски марки в Китай

Класация на Millward Brown и WPP подрежда китайските марки с най-висока стойност

27.01.2015 | 11:02 Автор: Велко Каменов

Ежегодната класация Brandz Top 100 Most Valuable Chinese Brands подрежда стоте най-скъпи търговски марки в Китай. Поредното издание на класацията показва най-скъпите китайски марки за 2014 г.

На първо място е интернет порталът Tencent. Марката е оценена на 67 млд долара. Гигантът в онлайн търговията Alibaba дебютира в класация директно на второ място. Марката Alibaba е оценена на близо 60 млд долара. Миналогодишният първенец – телекомът China Mobile – се срива до трето място със своите 56 млд долара. Първата петица се допълва от Китайската индустриална и търговска банка и интернет компанията Baidu.

На шесто място се нарежда Китайската строителна банка, a седма остава петролната компания Sinopec. В топ 10 на най-скъпите марки в Китай са още две банки – Земеделската банка на Китай (8 място) и Bank of China (9 място). Още една петролна компания – PetroChina е в първата десетка, заемайки девета позиция.

Общата стойност на стоте най-скъпи марки в Китай за 2014 г. е 464,2 млд долара, което представлява ръст от 22% спрямо 2013 г. Най-много нараства стойността на марките на частните компании в класацията. Най-скъпи в Китай са марките на компаниите в технологичния сектор – 107 млд долара от общата стойност, а на второ място е секторът на финансовите институции.

Проучването прави още интересни разкрития от инвестиционна гледна точка. Авторите WPP и Millward Brown проверяват как се представя портфейл от акции на марките на компании от класацията, които оказват най-голямо влияние върху печалбите на компаниите, които ги притежават и използват. Те пресмятат, че инвестиция в този портфейл от акции е щяла да увеличи стойността си с 85% за последните 5 години. За същия период инвестициите в основния борсов индекс в Китай - MSCI индекса - са нараснали само с 4%.

 

fallback
fallback