Marsala 18-1438 е името на новия цвят, който Pantone обяви за цвят на 2015.
Специалистът по цветовете избра цвета, наситено червеникаво-кафяво и съобщи, че той ще определя настроението на потребителите догодина.
Винтидж, земен и предизвикателен като бутилка вино, нюансът върви добре със стила на 70-те, който пълни щандовете.
Модният тон е навсякъде - облекло, чанти, козметика и интериор.
"Той ни носи нещо органично и сложно" - казва Летрис Ейземан от Pantone Color Institute, цитирана от WSJ.
Г-ца Ейземан, важен играч в избора на цвета на годината на Pantone, избира и голяма част от имената.
Те трябва да те карат да се чувстваш добре.
Pantone започна да дава имена на цветовете през 80-те, когато дизайнерите започнаха да търсят думи, които да добавят към цифровите кодове.
Преди няколко години Pantone направи разбор на 2100 имена на цветове от палитрата си - над 30000 нюанса, всеки с различен номер - и откри, че някои от по-старите имена вече не звучат добре. И ги смени.
Така "синьо-зеленото /"Blue Green"/ стана плажно стъкло /"Beach Glass"/. маслиновото кафяво, наречено "бозаво" се превърна в кимион /"Cumin"/. А тъмно червено-кафявото "Deep Red Brown"/ бе преименовано в по-сладкото според г-ца Ейземан ром-грозде /"Rum Raisin"/.
Търговците започват да поръчват продукти в цвета, веднага щом бъд еобявен с надеждата да ги набавят бързо за новия сезон.
Защо Марсала?
"Защото се харесва еднакво на мъжете и на жените", отвръща Pantone.
Интервю в студиото на Bloomberg в Ню Йорк на Рон Потески старши вицепрезидент Pantone - чуйте във видеото.