Ще намери ли Toyota пазар за новия си водороден модел

Предизвикателството е в това, че станциите за зареждане на водородно гориво все още са рядкост

25.11.2014 | 13:01 Редактор: Георги Стоянов
Ще намери ли Toyota пазар за новия си водороден модел

Може ли това да е колата на бъдещето. Наречена е Мирай и технологията, която я задвижва е толкова революционна, че от Toyota вярват, че ако говорим за иновации, тя може да измести Prius .

"Сърцето на тази кола е водородна клетка. Тя е ключът заради надеждността си. Ние положихме много усилия, за да намалим размерите й и да увеличим мощността й", казва Хитоши Номаса, мениджър на Mirai, Toyota.

Въпреки това обаче не липсват и проблеми. Клиентите ще се наложи да зареждат с гориво и като се има предвид, че по света има само няколко десетки станции за зареждане с водород, това може да се окаже пречка за развитието на модела.

Хаанс Гримел, редактор за Азия на Automotive News посочва, че най-проблемният момент пред тази кола е, разбира се, инфраструктурата.

"Това е малко като дилемата с кокошката и яйцето. Хората биха искали да купят колата единствено, ако за нея има инфраструктура. Инфраструктура обаче няма да бъде изградена, докато хората не започнат да купуват колата", допълва той.

На цена от малко под 56,500 хиляди долара преди данъци, колата смесва водород и кислород в присъствието на катализатор, което дава достатъчно мощност, за да може да ускори до 96 километра в час само за 9 секунди.

При това с пробег от около 640 километра на зареждане, премиерът на модела отразява глобалните очаквания, че водородната технология ще намери своето приложение в бъдеще.

Премиерата догодина беше заложена през 2011, когато компаниите за инфраструктура, производителите на автомобили и правителството обявиха плановете си да изградят необходимата инфраструктура. Ние синхронизирахме нашите планове с тенденциите в Европа и Америка и направихме този план, казва Йошиказу Танака, втори инженер на Toyota

Тъй като Toyota очаква водорода да е по-евтино гориво за колите от петрола, тази зелена алтернатива с нулеви въглеродни емисии може да намери своето бъдеще.