Собствениците на Apple и Android имат различни предпочитания за храната
Интересно проучване, но дали се отнася и за България?
17.11.2014 | 19:19
Автор: Ирина Георгиева
Компанията на Великобритания за маркетингови изследвания и проучвания на общественото мнение YouGov пусна завладяващ инструмент, чрез който може да търсите всякаква марка, известна личност, спортен отбор, политически лидер или музикант и по този начин да разберете как се различават хората, които ги предпочитат.
От Business Insider направиха проучване* с двете най-поляризирани марки в технологиите: Apple и Google, който притежава Android, за да разберат как се различават клиентите им. Общоприето е, че собствениците на Apple са склонни да пестят и имат малко по-висок социален статус, отколкото хората с телефони с операционна система Android. Вижте проучването и преценете, дали то се отнася и за България?
Инструментът YouGov доказва възприетата хипотеза за вярна, но също така очертава още някои други различия: Кой знаеше, че собствениците на Apple са големи фенове на Beyonce, докато тези на Android предпочитат Olly Murs, например?
От Business Insider са избрали някои интересни характеристики, които отличават феновете на Apple и Android. Да стане ясно обаче, че приложението не показва "типичните" фенове или клиенти, а по-скоро какво е "особено вярно" за групата.
Потребителите на Apple са между 25 и 39 годишни жени в социален клас ABC1, които работят в медии, издателски къщи или маркетинг. Най-вероятно живеят в скъпите райони на града. По отношение на политиката, тя е разделена.
В същото време, клиентите на Android са най-често по-млади мъже, които живеят в по-бедни части на града. Най-вероятно работи в IT сектора, медии, издателство, в сектор Енергетика или комунални услуги. Вероятно собственикът на Android да е още в началото на кариерата си.
Сред любимите храни на собствениците на Apple е сиренето халуми на грил и начос. Докато това на Android е (доста странно) печен гълъб.
Когато стане дума за медии, собствениците на Apple са големи читатели на Guardian и Grazia. Те гледат между 1 и 5 часа телевизия всяка седмица (прекарват по-голяма част от времето си онлайн - 31-35 часа на седмица).
Нашите "Android хора" прекарват повече от 50 часа седмично в гледане на телевизия, като предпочитат предавания като The Simpsons. Той е по-малко в интернет и предпочита вестници и списания като The Scotsman и The New Scientist.
Собствениците на Apple проявяват интерес и към скъпи марки - те пазаруват от луксозни супермаркети и носят маркови дрехи. Проучването показва, че те избират и марки като Sony, Dyson и Nintendo в техните домакинства. Често шофират и BMW.
Когато стане дума за забавление, клиентите на Apple, са доста модерни във вкусовете си.
Любими филми: "Сам в къщи", "Наистина любов", "Замръзналото кралство", "Туристът", "Гравитация"
Любими сериали: "Приятели", "Сексът и градът", "Модерно семейство", "В обувките на Сатаната", "Загорелите"
Любими музиканти: Beyonce, Green Day, Arcade Fire, Ne-yo, Foo Fighters
Любими известни личности: Gary Barlow, Jonathan Ross, Russell Brand, Graham Norton, Simon Cowell
От другата страна са собствениците на Android, които имат по-необичайни забавления.
Любими филми: "Героите на Кели"; "Хищникът срещу Пришълеца", "Италианска афера"
Любими сериали: Oz and James's Big Wine Adventure (букв. "Големите винени приключения на Оз и Джеймс"), 8 прости правила, "Животни 24/7", "Какво древните направиха за нас", "Еди Стобарт: Камиони и ремаркета"
Любими музиканти: Olly Murs, James Blunt, Cannonball Adderly, Pet Shop Boys, Rita Ora.
Любими известни личности: John Noakes, Phil Harding, Samantha Bond, Buster Keaton, Penelope Wilton.
Най-честият домашен любимец на собственик на Apple? Рибка.
Най-честият домашен любимец на собственик на Android? Куче.
Най-интересният тест е какво описание дават различните собственици за себе си.
Феновете на Apple се описват като "умни, забавни и уверени", но в някои случаи "не се контролират, вироглави са и несигурни".
Докато тези на Android се описват като "мили, успокояващи и воини", но понякога и "необщителни, нуждаещи се и изперкали."
Проучването е на база приложението на YouGov и се отнася за потребителите във Великобритания.