fallback

Големите грешки на McDonald's

Bloomberg проследява историята на най-голямата верига ресторанти за бързо хранене в света

11.11.2014 | 10:14 Автор: Виктория Крумова

В началото беше заведение за бургери. Кухня и поточна линия. За 15 цента американците за първи път опитаха бърза храна и бяха спечелени.

Още по темата

През 1955 Рей Крок  извади рецептата на братята Макдоналд на пътя. През 60-те години ресторантите са стотици и златните арки могат да се видят в цял свят. През 80-те и 90-те години се увеличиха с близо 360 на година и това е само в САЩ. Днес има около 34000 Макдоналдс в 119 страни, която ги прави най-голямата верига ресторанти за бързо хранене в света.

Но когато си на върха, можеш да вървиш само надолу. Ако погледнем в ретроспекция, виждаме, че е имало грешки. Първо, станаха прекалено умни. Макдоналдс направиха дебют на "Арч Делукс", създаден специално за възрастни, който се провали. След това станаха прекалено сложни. Продукти като "Макскилет Бурито" само забавиха кухнята. Бяха взети няколко лоши бизнес решения. Макдоналдс купи и продаде акции в Chipotle и Pret, които откраднаха пазарен дял.

Днес печалбите падат. През септември 2014 обяви най-големия спад в продажбите в един и същ магазин от 10 години насам. Американските клиенти се трупат при по-свежи бързи храни, като Chipotle, Five Guys и Panera. В същото време конкуренцията с менюто също е ожесточена. Новият двоен "Халапеньо" не може да се мери с "Доритос Локос Такос". Освен това Макдоналдс губи състезанието със закуските. Въпреки че вече можете да си купите мак-кафе и тиквено лате с Макдоналдс точки.

 

fallback
fallback