Ще се справи ли британската индустрията с игри с предизвикателствата

Bloomberg с репортаж за годишните награди за компютърни игри TIGA

10.11.2014 | 11:36 Редактор:
Ще се справи ли британската индустрията с игри с предизвикателствата
Ще се справи ли британската индустрията с игри с предизвикателствата

Bloomberg: Време е за игри. За британските TIGA Награди за игри, 2014 годината беше добра.  

Ричард Уилсън, The Independent Games Development Association

Британската индустрия за игри става все по-силна. През 2013г. имахме ръст от 7%, индустрията е на стойност един милиард паунда, появяват се стотици нови стартъпи в цялата страна.

Bloomberg: Видео игрите носят един милиард паунда на британската икономика. Най-продаваната игра за миналата година Grand Theft Auto Five продаде 3.6 милиона бройки в Обединеното кралство и 32 милиона в цял свят. Създадена е от Rock Star North в Единбург. Във Великобритания има 800 компании за игри, които дават работа на 30 000 души. Въпреки това последните няколко месеца не бяха съвсем добри. GamerGate – скандал, който се разрази онлайн, и раздели бизнеса. Проблемът тръгна от тази игра – Depression Quest на Зоуи Куин. След като получи добри отзиви в мрежата, скандалът избухна с обвинения в пристрастия, базирани на предполагаемите връзки на Зоуи с журналисти. Разработчикът беше обиждан и заплашван, което я принуди да се крие. Анита Саркезиън, която е геймър и блогър, подчертава, че женомразството в много игри е станало цел за онлайн тролове.

Още по темата

Анита Саркезиън: Този епизод съдържа моменти от игри, в които има хиперсексуализирани женски герои, както и изключително ясни описания на насилие срещу жени.

Bloomberg: И още. Събитие, на което тя трябваше да говори, беше отменено, след като животът й беше застрашен. Жените-разработчици, с които разговаряхме на наградите Тайга бяха шокирани от обидите, но казаха, че са малко и не представляват бизнеса, като цяло.

Кърсти Риджън, Futurlab, оперативен директор: Това, което видях, са група хора, които спорят в Twitter, както и тормоз, който е отвратителен, не може да бъде оправдан и властите трябва да се заемат с него.

Bloomberg: Това е Velocity 2 X, която спечели наградата, създадена от Кърсти. Трескав сблъсък във въображаем свят. Целите са съвсем очевидни.

Ако GamerGate има някакви предимства, може би те са, че статутът на жените във и извън тези вселени, съставени от пиксели, е възможно да се повиши.