Коментар на Джил Морган, глобален директор на HSBC Sponsorships&Events за спонсорството на китайския турнир на 6-9 ноември 2014 и как вижда ангажимента на компанията към свързването на бранда с определени ценности в спорта. Ришаат Саламат от студиото на Bloomberg в Хонконг говори с Джил Морган.
Да видим какво става със спонсорството в голфа. Невероятно е колко много звезди събрахте.
Да, доволни сме. 40 от първите 50 голфъри в света идват другата седмица за WGC-HSBC Champions на 6-9 ноември.
Ако го сравните с други азиатски турнири - тази седмица идват 12-13 от първите 50 в света, а повечето азиатски турнири събират едва 1-2. А ние имаме първите 40 от петдесетте най-добри играчи в света. Това е най-доброто постижение за голф турнир извън The Open. Извън Америка.
Така че Китай наистина се изкачи на световната голф сцена. Тук е един от най-важните голф турнири в света.
Кой е фаворит? Рори Макелрой спира, Тайгър Уудс е контузен, както ми казахте току-що.
Жалко, че Рори се оттегли. Той има някакви проблеми у дома.
Джъстин Джонсън също има проблеми.
Имаме няколко играчи, които също са контузени.
Харесва ми Джъстин Роуз, защото мисля, че игра толкова добре на Ryder Cup. Мисля, че звездата му изгрява. Много често след Ryder Cup нещата се развиват много добре - кой се представи добре на Ryder Cup, играе много добре след това на Шешен.
HSBC присъства в 35 турнира, мисля. Как измервате разпознаваемостта на бранда, стойността, която носи?
Имаме много маркери, които използваме при спонсорства, защото това е преди всичко бизнес решение. Затова търсим по редица показатели.
Ние инвестираме в малко, но големи събития. Наричаме ги "флагмански събития".
Било British Lions, Hong Kong Sevens, Champion's Event, Wimbledon, това са събитията, с които нашите клиенти искат да се свързват, но и компанията.
Има значение и спортът, който спонсорирате. Вие искате да представите определени имидж, нали?
Трябва да отговаря на нашия бранд. За нас спонсорството е като дреха за бранда ни.
Затова и включваме спорт като голфа, който се свързва с наследство, традиции, общност, тези силни ценности, в които вярваме и самите ние.
Няма да ви питам колко пари влагате, въпреки че няма да получа отговор, нали? Но какъв процент от бюджета ви за реклама отива за тези различни събития?
Около 8-11% на година.
Ние сме спонсори и подкрепяме спонсорства, правим това, което наричаме "360 градуса активност" за максимална стойност спрямо целите.
Ние не спонсорираме играчи, но във всички спортове инвестираме в общности, в младежки програми. Особено в ръгби и голф.
Така че в Китай за последните 9 години сме инвестирали в тяхната голф асоциация, която да развие голфа в страната.
75 000 деца са минали през нашата младежка голфърска програма в Китай.
В резултат на това се роди младият играч Гуан Тян Ланг, който е номер едно в Китай, който се справи толкова добре на Masters преди 2-3 години. той е продукт на тази академия. И ние сме много горди.
Светът на голфа тръгна на Изток.
Ние го предизвикахме.
Имате голф, ръгби, тенис - това са спортове за средната класа, нали?
Мислим, че това е демографията.
Правите ли нещо във футбола? Като Standard Chartered, които спонсорират Ливърпул?
Не, тяхната стратегия е да максимизират разпознаваемостта на бранда си. Ние го направихме чрез реклама по света. Когато хората пътуват и виждат навсякъде по летищата HSBC, това е нашата формула едно във футбола.
Значи, нямате планове да правите нещо друго във футбола?
Не, на този етап, не.
Това е важна дейност, но как се прави при икономически спад. Защото може би е първата дейност, която се свива.
Ние вярваме в обратното. Вярваме, че спонсорството означава ангажираност, таргетиране на определени клиенти. И затова е много важно, особено в периоди на трудности, да прекарваме повече време с клиентите. За да се уверим, че имаме доверието на техния бизнес, че споделяме едно и също чувство на принадлежност към една общност.
Спонсорството е много ценен актив в тази посока.
Спонсорство и реклама. Как се съчетават?
Много добре. Има нужда от реклама в спонсорството, за да го съживиш.
Както сме виждали от рекламата, това е начин да се предаде определено послание.
Спонсорството е повече стратегия, рекламата е тактика, която я подкрепя.
HSBC беше местната банка на света. Каква е сега? Нямате мото.
Ние сме глобално свързани.
Да напишат "HSBC-международно свързана".
Не, няма. Ние говорим за бранда си, чрез рекламата или директно чрез бизнеса си. Говорим за това кои сме ..
Значи се опитвате да внушите наследство, традиция, солидност - игра по правилата, фейрплей
И включване, общност. Ние подкрепяме на Royal and Ancient Golf Club в Сейнт Ендрюс за пръв път играха жени.
Да, тъкмо щях да дам този пример. Да, от години не са играли жени там.
Ами, упражнихме малко натиск върху тях, защото сме убедени, че е важно. Едно от най-хубавите неща в голфа е, че без значение дали си млад или стар, мъж или жена, играеш на същото игрище, както всички останали. И става дума само за твоите умения.
Това е чудесно послание в спорта. И ние го подкрепяме.