Само преди пет години Bareburger откри първата си локация за органични бургери в скромен квартал на Ню Йорк, Астория, в Куинс.
В момента веригата има 20 ресторанта в пет щата и планира ново разширение.
В поредицата на Bloomberg "Small to Big" съоснователят и главен изпълнителен директор Юфридис Пелеканос разказва историята на успеха.
През 2009 стартирахме органичен ресторант, където продавахме бургери по 12, 13, 15 долара.
Това беше огромен риск за нас.
Трябваше да взема заем, майка ми и баща ми ми дадоха малко пари, източих всичките си кредитни карти.
Огромна група от хора ми помогнаха с финансирането на моето начинание.
Помня този ден сякаш беше вчера. Беше 12 юни 2009. Работех в кухнята и видях стотици хора, които чакаха отвън за да дойдат в новия ресторант. Беше магия.
Първият ресторант възвърна инвестираните в него пари за 10 месеца.
Решихме да започнем с франчайзът в рамките на 2 месеца.
Знаехме, че имаме нещо наистина страхотно в ръцете си. Нашата цел беше да стигнем Ню Йорк.
Голямото предизвикателство пред нас е партньорите ни да бъдат приобщени към културата ни.
Това е едно от нещата, които не ми дават покой – как да увеличим бройката от 20 ресторанта на 50, след това на 100.
А през това време да не загубим тази магия, която сме имали още с отварянето на първия ресторант.
Не е само до храната, а по-скоро, как се отнасяме с хората. Наемаме хора, които нямат никакъв опит с ресторантите, но обичат бранда, гостоприемството, обичат добрите бургери и добрата храна.
Формулата е много проста – грижиш ли се за хората, които работят за теб, сервираш ли хубава храна, уверяваш ли се, всеки си тръгва доволен от ресторанта ти – това ще ти подсигури успех.
Ако следвате тези прости правила, всичко ще върви както трябва и бизнесът ще бъде успешен.
През последните 5 години ние научихме много неща – как да управляваме верига ресторанти.
Имаме база за разширяване в Канада, имаме много интереси – от Близкия Изток до Китай и Европа. За нас този момент е стопроцентово развитие.
Вижте историята във видеото