fallback

Как да бъдете най-харесваните в офиса?

Пет начина да спечелите симпатиите на шефа, колеги и клиенти

15.09.2014 | 16:22 Автор: Ирина Георгиева

Всички хора искат да бъдат харесвани. Това важи и за работното място, припомнят Busisness Insider. Затова е нужно да спечелите симпатиите на шефа, колеги и клиенти, а резултатът може да е- издигане в кариерата.

Наскоро Джейн Андерсън, брандинг стратег, написа следния коментар в LinkedIn: "Направи по-малко за себе си и повече за другите."

Ето пет от съветите на Андерсън, чрез които да се съсредоточите върху околните и да ги накарате да ви харесат.

1. Задавайте въпроси

Хората обичат да говорят за себе си - то е в човешката им природа. Използвайте този факт като предимство. Задавайте им въпроси за живота им, проектите им и интересите им.

"Всеки човек има свой любим предмет за разговор и всичко, което казвате може да го отнесе към собствения си опит," обяснява Андерсън.

Вместо да провеждате кратки и принудителни разговори, действително се ангажирайте с колегата си. По този начин ще го накарате да се чувства значим, а това е полезно за вас.

2. Раздайте малко комплименти

Винаги гледайте да "раздадете" малко положителни комплименти на шефа или колегите си, особено, ако сте имали тежък работен ден. Може да е нещо малко - като например, че харесвате ризата или прическата им, съветва Андерсън. Всеки обича да се чувства оценен, а понякога дори и най-простият положителен коментар може да озари целия ден на човек. Но не забравяйте да се държите истински - хората могат да разберат, ако не сте искрени с тях.

3. Обърнете внимание на езика на тялото

Да "разберете" дадена ситуация преди да започнете разговор е от ключово значение. По този начин можете да я насочите към правилната посока и да изградите хармония.

"Внимавайте за всички невербални знаци на езика на тялото. Вижте минималните (микро) фрази и контакта с очите. Например, ако някой наистина бърза, не е точното време да завържете разговор с него," коментира експертът.

Още по темата

4. Осъществете зрителен контакт

"Директният поглед изгражда доверието бързо," казва Андерсън. 

Погледът показва, че обръщате внимание на това, което другите около вас говорят и че всъщност ви е грижа. Поддържането на зрителен контакт по време на разговор, ще насърчи и другото лице да направи същото. По този начин и то ще е по-склонно да слуша това, за което говорите.

5. Смейте се

Ако не се приемате твърде насериозно, имате по-голям шанс другите да ви харесат. Андерсън съветва да сте първият, който ще "пусне" някаква шега в края на много тежък работен ден. Ако сте способен да се смеете на себе си, то тогава ще накарате и другите да се смеят с теб.

fallback
fallback