fallback

Продажбите на LEGO с 15% нагоре

Джон Гуудуин, главен финансов директор на Lego

05.09.2014 | 11:09 Автор: Велко Каменов

Главният финансов директор на Lego Джон Гуудуин коментира в интервю пред Bloomberg TV чудесните финансови резултати, които компанията постигна за първите две тримесечия на 2014.

 

Джон, ще поговорим за цифрите след малко. Говорихме за срещата на НАТО в Уелс и за ситуацията в Украйна. Вашият бизнес е глобален. Присъствието ви в Европа е силно. Отразява ли ви се по някакъв начин това, което се случва в Украйна и в Русия, заедно със слабостта на европейската икономика. Отразява ли се това на печалбите ви?

През първите 6 месеца на годината бизнесът ни в Европа расте с двуцифрено число. Не виждам тези фактори да се отразяват в продажбите на продуктите ни. Бизнесът ни в Русия е голям и продължава да върви добре. Целта ни е да направим невероятното усещане от играта с Lego достъпно за децата и потребителите в Русия.

 

Очаквате ли през втората част на годината тези фактори да повлияят повече? Рублата например беше доста волатилна.

Трудно е да се каже. Голяма част от годишните ни продажби – около 60% от тях – се правят през втората половина на календарната година, по време на празниците. Трудно е да се каже дали доброто представяне от първите 6 месеца ще продължи, но засега не виждаме спад в продажбите.

 

Как гледате на ситуацията в Европа като цяло? Растежът в Европа е изключително слаб, а безработицата изключително висока в много части на Еврозоната. Как върви бизнесът ви в района?

Растежът ни на пазарите в Европа продължава да е силен. Нямаме пазари, които да се представят зле в момента. Намираме с в такава ситуация, когато потребителите може и да изчакат с покупката на нова кола или да не излизат толкова често да се хранят навън, но е необходимо много повече, за да се откажат от покупките за децата си. Много сме радостни, че бизнесът ни продължава да се развива.

 

Едно от най-знaчимите събития около компанията ви в последните 6 месеца беше филмът LEGO. Разкажете ни какъв ефект имаше той.Промени ли усещанията за бизнеса ви или способността ви да продавате продуктите си на пазара и да задоволявате нуждите на клиентите? Повратна точка ли беше това събитие?

Миналата година се представихме доста добре. Изчислено в местни валути, продажбите ни се увеличиха с 11% за 2013 в световен мащаб. Ръстът в продажбите за първите 6 месеца на тази година пък е 15%,което е подобрение. Продуктите от цялата ни продуктова линия се продаваха много добре. Не само продуктите от филма Lego, които допринесоха за растежа през първите 6 месеца. Някои от по-традиционните ни продуктови линии също се представиха добре през първите 6 месеца. Такива бяха продуктовите ни линии Изобретател, Град и Техника. Смятам, че това подчертава важността на LEGO филма заедно с възможностите за показване на креативност докато се играе с Lego системата.

 

Трябва ли да започна да гледам на Lego като за продуцентска компания? По този начин ли трябва да започна да възприемам бизнеса ви? В известен смисъл може да се превърнете и в медийна компания в бъдеще.

Все още държим на традиционната LEGO система. Фокусирани сме върху физическото усещане, което получават децата от играта с  продуктите ни. Важното за нас е, че успяваме да го комбинираме с 360-градусово преживяване за децата. Те искат да са напълно погълнати от марката и това включва предлагането на съдържание от наша страна онлайн като дигитални игри. Наистина целта ни е да предложим пълно, завършено усещане, така че децата да са напълно погълнати от LEGO системата, докато играят.

 

Доколко трябва да внимавате с кого работите като бизнес? Представям си, че получавате огромен брой предложения, идващи от различни хора по света, различни телевизии, различни поп-звезди. Огромен брой хора би трябвало да се интересуват от работа с вас. Колко внимателни трябва да бъдете като търговска марка, за да запазите чистотата на Lego марката?

Трябва да сме много внимателни и да останем верни на ценностите, които защитаваме, на основните си ценности. Те ни ръководят. Освен това вършим много работа с потребителите. Опитваме се да разберем какво наистина им харесва и да сме сигурни, че ще справим добре с интегрирането на ценностите ни в това, което е актуално през който и да е сезон.

 

Последен бърз въпрос. Как се продават женските Lego човечета?

Тази част от бизнеса ни се представя много добре. Допълнихме продуктовата си линия Приятели по невероятен начин с Lego принцесата. За първите 6 месеца от годината двата бизнеса заедно се представят изключително добре.

 

 

fallback
fallback