fallback

Инициативата 99 дни свобода

Без Фейсбук малко повече от три месеца

16.07.2014 | 07:54 Автор: Ирина Георгиева

Още по темата

99 дни свобода. Така се нарича кампанията на рекламната агенция Just B.V. от Холандия, която ще изследва настроенията на хората, които мислят, че могат да издържат без Facebook малко повече от три месеца. Целта на инициативата е да покаже доколко социалните мрежи влияят на потребителите. 

Кампанията включва изданията USA Today, The Huffington Post, Time, The Sidney Morning Herald и др.

Всеки, който смята, че е достатъчно смел, може да участва. За целта трябва да посети служебната страница и да изтегли приложение, с помощта на което онлайн приятелите му ще получат уведомление, че напуска Фейсбук за 99 дни.

Ето как става, според инструкциите на страницата на проекта в интернет.

1. Сменяш си снимката във ФБ с логото на проекта.

2. Споделяш /вероятно във ФБ/ линк към проекта.

3. Не използваш социалната мрежа 99 дни.

Участниците ще бъдат помолени след това да попълнят анонимна анкета “проучване на щастието” на 33-я, 66-я и 99-я ден от експеримента.

 

Рекламната компания на Just B.V.ще събере и публикува резултатите на сайта на кампанията.

Just е рекламна агенция, със седалище в Холандия и директор Мергиин Страатхоф /Merijn Straathof/ Самият Страатхоф и колегите му твърдят, че инициативата не е насочена срещу Facebook, нито е протест, нито опит да навреди на социалната мрежа.

Подобно на много потребители на Facebook, мнозина от нас се тревожат от съобщенията за тайни експерименти в социалната мрежа. Като обсъдихме въпроса помежду си, открихме интересна тенденция: всеки е имал най-малко една ‘сложна’ връзка с Facebook. Било от нежелани снимки, въвличане в спор или връзка с други потребители или просто съжаление за изгубеното време в мрежата. После някой се пошегува, че правилният въпрос трябва да е: ‘Как се чувствате, ако не използвате Facebook?’ И всички се засмяха, ‘Чакайте малко - това е наистина добър въпрос!", казва Стаатхоф за Ibitimes.

В експеримента до момента са заявили участие 21 000 души и броят им расте.

Facebook има 1 млрд потребители.

 

fallback
fallback