Мат Хардигри главен редактор на jalopnik.com и Мат Милър от Bloomberg говорят за Pullman версията на Mercedes-Benz, топ S-Class модел, както за Model S на Tesla. Коментари от предаването с Триш Риган от студиото на Bloomberg в Ню Йорк, "Street Smart."
По-скъпа е от 677 000 долара, колкото струваше Maybach, който никой не купуваше.
Pullman е лимузина с шофьор и 3 реда седалки. Не е направена за такъв тип хора, които обикалят наоколо с Maybach. Направен е за сериозни диктатори или руски олигарси или за Бийтълс.
Напълно е брониран. Може да обсъдим нивото на бронировка, но предполагам ще бъде с нормално ниво. Ако сте президентът на Бразилия, да речем, можете да обикаляте с тази кола по време на световното без да се притеснявате от коктейли Молотов. Това е специална кола. Вълнуващото е, че толкова много нови версии S-class излизат. Например S63, който вече видяхме. И изглежда невероятно.
Мат Хардигри: Да! Карах го миналата седмица. Наистина е невероятен. Бял с черни джанти. Имам слабост към огромните Mercedes-и. Направо са уникални.
Мат Милър: Никога не съм го карал, но бих желал. Но те се опитват да сложат прекалено много във високия клас, което да компенсира обикновените евтини модели.
Триш Риган: Защо го правят, след като не знам дали някой изобщо ще го купи?
Мат Милър: Хората ще го купуват! Джей Зи ще го купи!
Мат Хардигри: Джей Зи ще се влюби в него.
Триш Риган: Значи ли това, че разликите в цените са огромни?
Мат Хардигри: Rolls-Royce правят пари, Bentley правят пари… Проблемът е, че никой не познаваше Maybach. Те опитаха да преоткрият марката, но не се нуждаеха от това, защото имат S-class. S-class е фантастичен модел и добавяйки Pullman те само го удължават. Или да се изразя по друг начин – те само удължават печалбата.
Мат Милър: Правеха същото и с Maybach. Преди Maybach беше самостоятелна марка под шапката на Daimler. А сега Mercedes превърна Maybach в допълнение на S-class. Опитват се да извлекат максималното от скъпите автомобили, но успоредно с това продават и CLA за простосмъртни като нас.
Триш Риган: Предполагам, че това е стратегия, която може и да се отплати. Току-що го разбрах.
Мат Милър: Mercedes искат да са най-големият луксозен автомобилен производител до 2020. Това значи, че не само имат поставена цел да победт BMW, но също така и Audi, които продават много.
Мат Хардигри: Също така и в Китай. Когато GM се реструктурираше не предлагаше Buick, защото китайците няма да купят Buick, ако не се продават в Америка. Много китайски потребители биха купили CLA, а не тази кола, защото искат да знаят, че навън има нещо по-луксозно, което им приляга. Китай ще бъде най-големият пазар за луксозни стоки, най-вероятно до 2020.
Триш Риган: Нека се прехвърлим на Tesla. Tesla модел S експлодира и се разполови на две този уикенд. Доста невероятна снимка. Това се случило след скоростно преследване и сблъсък в Лос Анджелис. Това не е точно това, което Илон Мъск иска да види, когато си включи телевизора. Пускаш си новините в 11 и виждаш твоята кола да гори в пламъци.
Мат Хардигри: Не съм съгласен.
Мат Милър: Интересно. И аз също не съм съгласен.
Мат Хардигри: Човекът е оцелял. Има толкова много парчета от колата наоколо, но човекът все пак е оцелял. Илон Мъск може да излезе и да каже „ Вижте, можете да правите невъобразими неща с колата“. Доколкото знам, никой не е пострадал при катастрофа. Имаше и още една Тесла S, която беше катастрофирала. 3-ма души починаха в Toyota Corolla, а Tesla беше почти непокътната.
Мат Милър: През уикенда, нали? Мисля, че стоковият пазар ще се съгласи с теб, защото Тесла има спад на пазара днес. Но всички блогъри, днес казват едно и също – „Виж, това доказва, Tesla са наистина сериозни и безопасни коли“. Тази кола се раздели на две и се запали, а човекът просто си излезе от нея. И нека не забравям, че той се е движел с около 160 км/ч.
Мат Хардигри: Това повдига и друг въпрос. Как колата е била открадната от представителството? Как са откраднали тази кола? Това искам да знам аз.
Мат Милър: При това в полунощ.
Триш Риган: Ще ви дам още малко материал. Ако вие сте на Мястото на Илон Мъск и видите, че ваша кола е била открадната по този начин, предполагам и това пак е нещо добре. Така ли?
Мат Милър: Може би са хакнали софтуера. Или нещо такова. Харесва ми фактът, че софтуерен хакер е бягал от полицията със 160км/ч в сърцето на Лос Анджелис. Не знам как е открадната, но това е едно от първите неща, които ме изумиха. Друго обаче ми е по-интересно. От Tesla съобщиха, че имат изминати 344 милиона километра не само без загинали пътници, но и без да има сериозно пострадали.
Триш Риган: Това звучи наистина невероятно.
Мат Милър: Можеш да сложиш четири модела S на покрива на четвърти и да не се притесняваш, че ще се смачка.
Триш Риган: Явно хората, които карат Tesla са просто по-умни.
Мат Милър: Те са по-богати.
Триш Риган: По-добри шофьори. И са по-мислещи на пътя.
Мат Хардигри: Няма как да са по-добри шофьори. Това е просто немислимо.
Триш Риган: Значи просто казваш, че колата е безопасна.
Мат Хардигри: Колата наистина е безопасна.
Мат Милър: Това е невероятно безопасна кола. И си мисля, че е доста забавно да я управляваш. Не е Ferrari, но все пак се държи стабилно на завоите, ускорението е впечатляващо. Каквото и да е – наистина е невероятна.