Да научиш английски, докато пишеш съобщения

Проучване показва, че това е факт

13.06.2014 | 14:30 Редактор:
Да научиш английски, докато пишеш съобщения
Да научиш английски, докато пишеш съобщения

Писането на съобщения не само не разваля английския правопис, но дори го усъвършенства, показва проучване, цитирано BBC. Проучването е направено сред 160 деца – на възраст между 8 и 16 години в Уест Мидландс, Великобритания.

Изследователите сравнили правописа на децата в обикновени текстове и в текстови съобщения. След точно година повторили изследването със същите деца. Резултатите показали, че тези, които пишели най-креативните електронни съобщения са и тези, показали най-висок резултат по граматика.

"Потъпкване на креативността"

Децата били помолени да си направят поредица от тестове по правопис, граматика и разбиране на текст. И това изследване било повторено след година.Учените  анализирали броя и вида на граматическите и правописни грешки в текстовете и ги сравнили с предните им резултати. Проучването отново показало, че децата са показали по-добри резултати 12 месеца по-късно или че общуването онлайн има положителен ефект върху знанията за правописа. По-добър правопис дали и учениците от началните и средни класове. В началото на изследванията, децата бъркали основно пунктуацията и правилото за главна буква. Използването на символи и съкращения в текстовите съобщения безспорно променя правописа.

Развитието на познанията за правописа чрез писането на текстови съобщения се дължи на това, че съкращенията и абревиатурите са фонетично базирани, коментира професорът по психология в Университета в Ковънтри Клеър Ууд.
„Така, когато децата си играят с креативните репрезентации на езика, им се налага да преговарят знанията и разбирането си за съответствието между буква и звук: умение, усвоявано в основното училище,“ коментира Ууд.

В България

Преди около месец в Димитровград се проведе Националната кампания на Академика.бг "Бъди грамотен", на която стана ясно, че интернет общуването и писането на латиница се отразява върху грамотността на българчетата. Според литератора Бистра Жекова от ЕГ "Д-р Иван Богоров" днешната младеж е свикнала да пише предимно с латински букви и това най-вече си личи в честото бъркане на гласните о-у и а-ъ.