Volkswagen инвестира 7 млрд. долара в северноамериканския пазар

Ходът е знак за подновен ангажимент към пазара след спада на продажбите в последните месеци, заявиха от компанията

13.01.2014 | 09:32
Volkswagen инвестира 7 млрд. долара в северноамериканския пазар

Volkswagen AG планира да инвестира 7 млрд. долара в разработването и производството на нов модел спортен автомобил, пригоден специално за региона на Северна Америка.

Най-големият автомобилен производител в Европа потвърди целта си за продажба на 1 млн. луксозни автомобили от марките Volkswagen и Audi годишно в Съединените щати до 2018 г., предава Ройтерс.

От компанията съобщиха, че този ход е знак за подновен ангажимент към пазара след спада на продажбите в последните месеци. Автомобилите от марките на VW продължават да се котират слабо в региона вследствие на високата местна конкуренция и силното търсене на возила от Азия.

"Марката Volkswagen е и продължава да бъде в основата на нашата продуктова стратегия тук", заяви в Детройт главният изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн в навечерието на North American Auto Show.

Сумата от 7 млрд. долара ще бъде похарчена в рамките на следващите пет години, уточниха още от базираният в германския град Волфсбург производител.

Винтеркорн отказа да съобщи дали новия автомобил ще бъде сглобен в завода на компанията в Чатануга, Тенеси или в Мексико, където производството ще стартира през официално през следващата седмица.

През 2013 Volkswagen Group, който е собственик също така на популярните марки Porsche, Bugatti, Lamborghini, Skoda и Seat продаде 600 000 коли в Северна Америка.

Повече за VW и други корпоративни новини вижте в материала на Bloomberg!