fallback

Цените на луксозните стоки плашат дори и богатите хора

Продажбите в сегмента по света през 2013 г. са нараснали с най-бавното си темпо от 2009 г. насам

02.01.2014 | 13:08

Ким Кардашян може да си позволи да бъде непослушна по празниците, защото дори и да е добра, годеникът ѝ едва ли ще се изръси, за да ѝ купи чанта на Louis Vuitton, пише Bloomberg.

Рапърът Кани Уест, който подари на Кардашян диамантен пръстен за милиони, за да отпразнува годежа им, заяви, че цените на Vuitton са "просто твърде крайни". Критиката от страна на Уест, който е работил с базираната в Париж марка по редица продукти, включително кецове за 1000 долара, е знак, че някои фирми за луксозни изделия може би поддържат твърде високи цени, което отблъсква дори и най-богатите клиенти.

Цените на луксозните стоки нарастват на фона на ориентирането на производителите към по-скъпите продукти на фона на забавящите се продажби. Промяната, която често включва използването на по-скъпи материали, цели да възстанови блясъка на ексклузивността след години на производство на масови чанти с логата им, разграбвани от купувачи по целия свят. 

Стратегията е отговор на тенденцията клиентите, много от които са от Азия, да се отказват от продуктите с крещящи лога за сметка на модели, които се смятат за по-луксозни. Проблемът е, че само няколко марки могат да се справят с това, твърди Рахул Шарма, управляващ директор на консултантската компания Neev Capital в Лондон. 

"Има хора, които ще платят повече само заради марката Hermes или Dior или Chanel", казва Шарма. "За Gucci  и Vuitton е много по-трудно да продават продуктите си по-скъпо, тъй като те зависят от потребителите на масовия пазар“, допълва експертът.

Средната цена на кожените чанти на Vuitton без логото на фиртмата е нараснала с 13% през първите девет месеца на 2013 г., когато фирмата пусна на пазара моделите W за 3850 долара и Capucine за 5250 долара. Увеличението е двойно по-голямо от годишното темпо на покачване на цените на Vuitton за чантите от плата с логото на фирмата през изминалите десет години.По-елитните марки също стават по-скъпи. Чантата Jumbo Flap на Chanel, която струваше 2650 долара през 2010 г., вече се продава за 4900 долара, а цената на Lady Dior се е увеличила над два пъти до близо 4000 долара.

Европейските производители на луксозни стоки като Mulberry Group Plc и Salvatore Ferragamo SpA твърдят, че повишават цените отчасти заради по-големите разходи за суровини и неблагоприятните движения на валутните курсове. Цените на първокласните кожи са се увеличили с 16% само за изминалата година.

Продажбите на луксозни стоки по света през 2013 г. са нараснали с най-бавното си темпо от 2009 г. на фона на по-мудното потребление в Китай и слабите позиции на японската йена, сочат изчисления на Bain & Co. Продажбите на луксозни стоки като дрехи и часовници са се увеличили с 2% до 217 млрд. евро (297 млрд. долара), което е 1/5 от темпото на растеж през 2012 г.

Според Exane BNP Paribas растежът в луксозния сегмент в Китай през следващото десетилетие ще се движи основно от средната класа, а не от хората, които са наистина богати. Това означава, че марките ще трябва да ангажират заможните клиенти, от които много от тях зависят за приходите си. "Като се насочваш към наистина богатите купувачи, ти на практика блокираш масите от покупка на продукта ти", коментира  анализаторът от Verdict Research Кейт Ормрод.

Фирмите от Vuitton до Burberry се опитват да направят и двете, като въвеждат парфюми и козметика, струващи по 50 долара. Въпреки това по-евтините козметични продукти може да не са достатъчни, за да компенсират забавените продажби на модни и кожени изделия, на които се пада повече от половината от печалбата на LVMH.

Повече за търговията с луксозни стоки вижте в материала на Bloomberg!

fallback
fallback