Китайският анти-Свети Валентин стимулира икономиката

Празникът на ергена е най-значителният генератор на продажби в 240-милионния китайски онлайн пазар.

11.11.2013 | 14:37
Китайският анти-Свети Валентин стимулира икономиката

Анти-Свети Валентин – така е популярна сред китайците датата 11 ноември, на която се чества Денят на ергена. Освен символиката обаче празникът се оказва мощен мотор за икономиката, превръщайки се в последните години в най-значителният генератор на онлайн продажби.

От тематични за повода продукти, като възглавници и бельо, до луксозни вина и шоколадови десерти – онлайн търговците на дребно предоставят впечатляващи отстъпки, за да привлекат над 240-милионния онлайн пазар в Китай.

Според изследване на China Market Research Group онлайн продажбите в Китай на днешния ден се очаква да достигнат 5 млрд. долара. Година по-рано сумата нахвърли леко 4 млрд. долара.

За сравнение, известният като "Кибер понеделник" първи понеделник след Деня на благодарността в САЩ се очаква да генерира продажби в размер на 2,3 млрд. долара.

"Денят на ергена се превърна в изключително важен за търговците на дребно. Освен китайската Нова година това се превръща в един от най-важните дни за промоциите", отбеляза Шон Рейн, управляващ директор на Group China Market Research.

Сред големите печеливши несъмнено е най-голямата компанията за онлайн търговия в Китай – Alibaba Group, която поддържа сайтове като Tmall и Taobao. Taobao е специализиран портал за търговия с потребителски стоки, подобен на еBay, докато Tmall е фокусиран върху малкия и средния бизнес, като Amazon Marketplace.

Повече за онлайн търговията в Китай може да научите от материала на Bloomberg!