В продължение на почти 30 години двойката дизайнери Доменико Долче и Стефано Габана разтърсват света на модата с елегантните си кампании, които възхваляват Италия и извивките.
Основана през 1985 г., компанията за облекло се превърна във водеща световна марка, чиито приятели са от холивудския елит. Тя може да бъде открита в 40 страни с повече от 250 магазина. Стойността на дизайнерската къща е, може би, повече от пет милиарда долара,сочат данните на Bloomberg.
Освен с дрехи и аксесоари, марката се наложи и в доходоносния бизнес с парфюми. През 1992 г. пуснаха първия си аромат, а Light Blue от 2002 г. е сред най-успешните им продукти. През 2012 г. парфюмите донесоха на Dolce&Gabbana почти 600 милиона долара.
Марката има и няколко луксозни сделки - партньорството с Мадона през 1993 г. за дизайна на костюми за изпълненията й, с актрисата Скарлет Йохансон и с футболиста Лионел Меси.
Dolce&Gabbana имат собствена напитка с Martini, направили са дизайна на телефон заедно с Motorola, а името им стои дори върху Citroen.
Сега обаче данъчните проблеми на дизайнерите са толкова известни, колкото и ревютата им. Те обжалват присъда за укриване на данъци в размер на 40 милиона евро.
Dolce&Gabbana продължават да творят с добра или лоша реклама, разширяват се на нови пазари и дори локализират магазините си.
/Том Гибсън, Bloomberg/