Как се мести нефтена платформа

Bloomberg с репортаж за кораба, който превозва някои от най-тежките товари в света

12.09.2014 | 16:02 Редактор: Виктория Крумова
Как се мести нефтена платформа

Когато гигантска нефтена платформа трябва да бъде закарана на хиляди километри навътре в морето, как ще я преместите?

Запознайте се с Dockwise Vanguard, най-големият кораб.

Dockwise Vanguard, първият в света полупотопяем кораб за тежки товари е построен през 2013 в Улсан, Ужна Корея от Hyundai Heavy Industry.

С дължина 275м и ширина 70м, корабът може да превозва товари, по-широки и по-дължи от него самият, до 110- 000т. - повече от Айфеловата кула.

Цената му е 200 милиона долара.

Корабът поема на борда гигантските товари, като пълни водните резервоари и се потапя 15 метра под повърхността.

След това минава под товара си и изпразва резервоарите, показвайки се обратно на повърхността и вдигайки тежкия товар на борда.

Корабът може да се движи с 26км/ч с масивен товар, а може да служи и като платформа за извършване на сервизни дейности.

Dockwise Vanguard вече се доказа, премествайки Jack/St. Malo, с тегло от 56 000 метрични тона – най-голямата нефтената платформа, строена някога.