Може би мечтаете да карате състезателно Ferrari за 345 000 долара.
Автомобилният журналист на Bloomberg, Джейсън Харпър не мечтае – той кара.
На практика, говорим за истинско състезание с Ferrari.
Всеки иска да е автомобилен състезател.
Всички искат да са астронавти, пожарникари, а много хора искат да са автомобилни състезатели.
Как да стане това, ако си аматьор?
Има няколко шампионата на определени марки - Porsche, Aston Martin, а най-дългото е на Ferrari.
Просто си купуваш състезателна кола, която струва около 350 000 долара, а след това имаш осем състезания за сезон в Америка и Канада срещу други аматьори.
Но е много оспорвано.
Тези момчета са доста сериозни и можеш да караш на някои от най-известните писти.
Следващият уикенд на 20 септември, отивам до Watkins Glen.
Отделих два дни да опозная колата, особеностите на пистата и да усетя, какво е да си автомобилен състезател, без обаче да се състезавам срещу когото и да било.
Самата кола е дружелюбна и много безопасна.
Не ти се налага да влизаш през прозореца.
Вътре има клетка, която да те предпазва в случай на инцидент, 5-точкови колани, всичко е огнеупорно.
Имаш дори огнеупорен костюм.
Цял шлем.
Така че в колата е горещо.
Имам и треньор, който ми показва пистата и ми обяснява за особеностите на колата.
Да караш с 240 км/ч по писта, която не познаваш, може би е най-вълнуващото нещо, което можеш да си представиш.
Watkins Glen е една от най-страховитите писти. Тя е старомодна, не е като новите писти.
Има големи изкачвания и остри завои, а това изисква да събереш всичкия си кураж за да минеш възможно най-бързо.
Интересното е, че когато караш спираш да се вълнуваш.
Влизаш в ритъм, сменяш скоростите в точния момент, спираш наистина силно, но в правилния момент.
Пистата е дълга 5,6 км, самото състезание ще е с продължителност от 35 мин. – състезанието в събота и състезанието в неделя.
Странното е, че 35 мин. в колата се усещат като цяла вечност.
Налягането е голямо, много е топло, физическото изтощение е голямо.
Единствената ми мисъл беше да влезна под душа, когато свърши всичко.
Но това е най-вълнуващото нещо, което съм правил някога. Малко е страшно, но е напълно безопасно.
Всъщност състезателната кола на Ferrari, вероятно е по-безопасна от твоята Toyota Corolla, карана по нормален път.
Но дори и да стане нещо, докато караш с 240 км/ч, колата е достатъчно лесна за управление и да не забравяме, че тя е направена за да бъде безопасна.
Вижте цялото преживяване на Джейсън Харпър във видеото.