В епизод 172 на Авиошоу авторът и водещ Александър Богоявленски лети заедно с военния пилот Нико Калайджиев с чесната над язовир Искър.
Нико показва няколко фигури. Разказва за значението на подготовката преди полет, ефектите на претоварването, защо обича да лети, може ли да се слуша музика в пилотската кабина..
През 2019 Нико планира да постави рекорд на Guinness за пилотиране на самолет с най-голямо отрицателно претоварване (минус 7,5 G) и изпълнение на гръбен Имелман /Immelmann turn/. Целта на рекорда е да стигне до границите на човешките възможности и да постави на изпитание собствените си умения. Вярва, че българите са родени лидери, а пилотите ни - сред най-добрите в света.
Нико е от Асеновград. Завършва висшето си образование специалност пилот в Националния военен университет Васил Левски, факултет Авиационен в Долна Митрополия. Преди това е завършил Математика и информаника в Пловдивския университет.
История за двама пилоти, един самолет и свободата да летиш.
Гледайте във видеото цялото 360-градусово авиоинтервю, снимано на летище Лесново в края на септември.
Гръбен Имелман е фигура, при която самолетът се завърта около надлъжната си ос. След това описва възходящата част от лупинга с главата надолу. При изпълнението на тази фигура се създава голямо отрицателно претоварване.
Фигурата се използва от Първата световна война след атака срещу друг самолет за репозициониране на атакуващия за ново нападение.
Маневрата е наречена на името на Макс Имелман, германски ас от Първата световна, който пръв я прилага.
Снимки: Силвия Грозева