Линейното обслужване на самолета се извършва директно на рампата, главно по време на нощния престой на самолетите - транзитни проверки и бързи ремонти.
Това е оглед на самолета за визуална проверка за потенциални проблеми - удари от птици, камъчета, мълнии по време на полета. Извършват се още специфични визуални проверки на двигателите, гумите и спирачките - типичните елементи, които търпят износване по време на всеки полет.
Последната фаза включва и проверка на кокпита.
В България Луфтханза Техник има 3 станции за линейно обслужване: в София, Варна и Бургас, където се предоставя техническо обслужване за клиенти, преминаващи транзит, за авиокомпания България Ер и авиокомпаниите от Lufthansa Group, каза Томас Бенден, директор Линейно обслужване, Луфтханза Техник София.
В епизод 170 от Авиошоу ви показваме как се прави линейно обслужване на летище София. Проследяваме работата на екипа на Илия Григоров, началник смяна, Линейно обслужване, Луфтханза Техник София.
Гледайте целия епизод във видеото.