Авиошоу

Събота от 16:00 часа
още

Авиошоу: Lockheed Martin предлага на България нови F-16 Viper

Е161 - Американският отбранителен гигант Lockheed Martin ще участва в конкурса за нов боен самолет за българските ВВС с оферта за новопроизведени F-16 Block 70/72 Viper. Тестваме един такъв в симулатора...

23.09.2018 | 00:29
Авиошоу: Lockheed Martin предлага на България нови F-16 Viper
Авиошоу: Lockheed Martin предлага на България нови F-16 Viper

Lockheed Martin ще оферира на България чисто нови F-16V (Block 70-72), каза Рандъл Хауърд, директор Бизнес развитие F-16 в американския отбранителен гигант в ексклузивно интервю за Александър Богоявленски, водещ на Авиошоу по Bulgaria ON AIR, по време на демонстрация на самолета в София на 19 септември 2018.

"Имаме вече четирима клиенти по тази програма. Над 400 самолета. И първият ни клиент вече мина тестовете и ги използва.

Този самолет вече се произвежда за Бахрейн. Същият наскоро бе избран от Словакия.

Ако България избере F-16 ще бъде третия клиент за Блок 70", каза Хауърд.

Качваме се в кокпита на един Viper за кратък симулиран полет и ви представяме в детайли най-новото поколение на най-разпространия боен самолет в света.

Гледайте епизода във видеото.

В епизода ще видите как след бързите, но подробни уроци от лейтенант Чад Лътс, системен инженер и пилот на F-16 с над 1500 часа на борда на F-16 от сериите 30, 50, 60 и сега 70-72, приземяването на изтребителя всъщност не се оказва толкова голямо предизвикателство.

Благодарение и на Fly-by-wire управлението и интегрираните протекции на полетния режим.

Fly-by-wire сайдстикът е изключително чувствителен и осигурява не само директното управление на самолета, но и контрол над мултифункционалните дисплеи, поведението на системите и въоръжението.

Кокпитът и в реалния самолет е оборудван с три пълноцветни мултифункционални дисплеи, спомагащи за пълноценната пространствена ориентация на пилота.

Параметрите на полетния режим се изобразяват върху HUD (Head Up Display), който позволява на пилота да не откъсва поглед от целите и въздушното пространство, като едновременно запазва пълна пространствена ориентация при всякакви условия.

Централният мултифункционален дисплей е 6 х 8 инча с възможност за мултиплициране на основните инструменти и визуализация на всички полетни режими.