fallback

Авиошоу: Латекоер откри производство на авиационни компоненти в Пловдив

Е161 - Френската индустриална група Latecoere, доставчик от първо ниво за гиганти, като Airbus, Boeing и Embraer, откри първата фабрика за производство на авиокомпоненти в България

15.09.2018 | 17:01

Как се произвеждат вратите на самолетите и какви елементи има в един самолетен шкаф /рак/?

Как да подредим инструментите в работилницата, за да не се губят?

Защо Латекоер избра да работи с български механици по критичните структурни елементи, които изработва за Airbus А350, А380, А320 и А330?

Разговаряме с Яник Асуад, главен изпълнителен директор на Латекоер по време на официалното откриване на проиводствената линия на 12 септември 2018. След това мениджърът производство в Latecoere България Георги Йорданов прави с нас обиколка на производствената линия.

Гледайте целия епизод във видеото.

Latecoere е наследник на основана от преди 100г от Пиер-Жорж Латекоер компания за проектиране и производство на самолети Аеропостал, а също и авиокомпанията, извършила първите презокеански полети /Екзюпери, Мермоз/.

Сега компанията е доставчик от първо ниво на критични структурни елементи за самолети за Airbus и Boeing, един от малкото производители, които имат собствен дизайн на елементите.

В условията на дуопол в гражданската авиация и при все стриктните изисквания на големите авиопроизводители, Латекоер изпълнява и плана си Трансформация 2020.

„Той ще ни помогне да преосмислим отпечатъка на индустрията. Да избегнем пътуването на компонентите по света по няколко пъти и специализация на заводите.

България ще обслужва Airbus. Мексико ще обслужва Boeing. Или други северноамерикански клиенти”, каза Яник Асуад в ексклузивно интервю за Александър Богоявленски от Авиошоу.

Яник Асуад, директор на Group Latecoeur, Пловдив, 12 септември 2018. Снимка: С. Грозева/Investor Media Group.

За да намали поризводствения риск, компанията започва да прави инхаус някои продукти, които преди е аутсорсвала, наема кадри от цял свят, развойната й дейност е в Тулуза, а в Пловдив работят 120 души, които до края на годината трябва да станат 150.

Производствената линия ще се разшири до цялото семейство на Airbus – А350, А380, А320 и А330.

„Производителите от първо ниво ще продължат да се консолидират и определено Латекоер очаква също това. Защото сме много малки”, каза Асуад.

Корица: Георги Йорданов и Александър Богоявленски в производствената линия на Латекоер. 12 октомври 2018. Снимка: С. Грозева/Investor Media Group

fallback
fallback