fallback

Авиошоу: Стабилност и умерен растеж за българските авиокомпании през 2017

(Е138) Авиокомпаниите ни са имали стабилна 2017-а година, отбелязали за ръст в превозените пътници, но въпреки това губят пазарен дял на водещите български летища. Нерешен остава и казусът с липсата на визия за аварийно спасителни операции от въздуха.

26.03.2018 | 09:37

В предаването: Капитан Йовко Йоцев, секретар на Асоциацията на българските авиокомпании, Капитан Янко Георгиев, директор на България Ер; Георги Спасов, директор на Хели Ер на годишната пресконференция на Асоциацията на българските авиокомпании /АБА/.

11,5 млн превозени пасажери или 18% ръст на пътниците за 2017 на българските летища отчете Асоциацията на българските авиокомпании. Най-голям е ръстът на летище София, следван от Бургас и Варна. По вътрешни линии са превозени 10 млн пътници и 1,5 млн по вътрешни.

"Българските авиокомпании са надеждни и стабилни, а делът им намалява заради навлизането на LCC", каза председателят на АБА Станислав Станулов.

Допълнителен стимул в развитието на авиосектора в България е разширението на базата за ремонт и поддръжка на самолети /MRO/, каза Станулов.

Предизвикателствата пред авиосектора днес е липсата на национална стратегия за развитие на гражданската авиация до 20-30г, според европейската стратегия. Друг въпрос, който трябва да бъде решен е развитието на летище София.

„Пазарът ни е твърде лимитиран и една от опциите за увеличаване на трафика е държавна политика за създаване на хъб”, каза директорът на България Ер кап. Янко Георгиев.

Нужна е държавна политика и стратегия, както и на летище София, за да облекчат авиокомпаниите, които да разширят мрежата си, каза кап. Георгиев.

В епизода вижте и интервюто с Георги Спасов, директор на Хели Ер за причината компанията да прекрати дейността на медицинските хеликоптери у нас. Хели Ер е базирана в северната част на летище София. Чуйте за предизвикателствата на работата в тази зона, в близост до военната авиобаза.

fallback
fallback