fallback

Авиошоу: Защо идва Ryanair

Търговският директор Дейвид О' Брайън и Кейт Шери зам.-директор Развитие на маршрути

03.04.2016 | 17:00

Ryanair обяви в края на март, че започва операции от летище София с три самолета, базирани в България по 21 дестинации от октомври. Според авиокомпанията новите й полети ще увеличат дестинациите на софийското летище с 20%. Ryanair смята, че конкурентното й предимство е в цената и ниските разходи.

Търговският директор на Ryanair Дейвид О' Брайън и Кейт Шери, зам.-директор Развитие на маршрути пред Авиошоу с Александър Богоявленски на 3 април 2016. В този епизод на предаването:

  • 21 нови дестинации от София открива най-голямата нискоразходна авиокомпания в Европа - Райънер. Какво означава това за българските пътници и как ще се отрази на и без това силно конкурентния пазар - ще говорим с търговския директор на компанията и мениджърът за нови линии и пазари;
  • На хоризонта се задава нов и много атрактивен въздушен спорт - отиваме зад перките на първото голямо Гран При за дронове в Дубай;
  • Разплита ли се загадката на изчезналия полет MH370, след като още отломки изплуваха край бреговете на Африка.

В интервюто за Авиошоу Дейвид О'Брайън коментира концесията на летище София, сравнявайки подобна ситуация в съседни страни от региона - Тирана, Атина и Грузия. "Правителството поне има полза от това да се учи от ужасните грешки на други в региона. Дано да не ги повторят. Иначе ще стане същото, каза търговският директор на Ryanair. 

"Броят на пътниците или ще падне, или няма да расте така, както страна като България заслужава".   Имате ли някакви планове за инвестиране или придобиване на други компании? Имам предвид провалената сделка с Aer Lingus.

Имаме политика на придобивания. Определено нямаме планове в това отношение. Като имам предвид нашия мащаб и общото положение на ЕК едва ли ще ни позволят да купим някого. Смятаме, чисто теоретично, че това е грешка, защото в Европа има нужда от консолидация. Много трудно виждаме по-малките, национални превозвачи как биха продължили да съществуват в сегашния си вид. Смятаме, че в много случаи е по-добре да се свържат с група около някои нискоразходни превозвачи, вместо с други традиционни.

Гледайте цялото интервю в предаването.

Като говорим за по-голямата мрежа как пътниците биха могли да използват присъствието на Ryanair в Европа за трансфернти полети?

Дейвид О'Брайън: Не осигуряваме официална трансферна услуга за момента. Но данните показват, че около 10% от пътниците ни всъщност се трансферират сами до по-големи летища. Например в Шарльороа, откъдето имаме близо 90 дестинации, хората, които запитваме казват, че си правят сами връзките с други полети. Говорим и с някои авиокомпании за дълги полети, които искат достъп до мрежата ни. Обмисляме да приемем някои от тези запитвания през следващата година.   Значи, следвате примера на EasyJet, които се опитват да интегрират мрежата си в някои превозвачи, които летят по дълги дестинации?

Не. EasyJet следва Ryanair. Например те сега са на 60% от мащаба на Ryanair. Започнахме във Великобритания преди тях. Трябва да е ясно - тези преговори за дълги полети започнаха от страна на други компании, които дойдоха при нас и потърсиха достъп до мрежата на Ryanair с 83 бази. Това е сериозна разлика. Например EasyJet имат около 30 бази в Европа. Повечето са във Великобритания, така че предлагат по-малко като възможности. Но ние не търсим такива споразумения, защото тази година и без това летим с 92% load factor или дори повече. Нямаме нужда от нечии други пътници. Но ако има икономически смисъл, ще го направим.

Кейт Шери, зам.-директор Развитие на маршрути прогнозира "огромен потенциал за ръст на трафика в София - както по съществуващи, така и по нови маршрути".

В интервюто за Авиошоу К. Шери също обвърза бъдещето на полетите от България с летищните такси.

"Зависи в голяма степен от летищните такси, така че ще очакваме как ще се развият нещата около новия концесионер и неговата ценова стратегия".

Според нея за операциите на компанията в България са важни и входящият, и изходящият трафик.

"Ще правим много маркетингови проучвания в България и София по-специално, наред с присъствието ни в Пловдив.. Можем да генерираме входящ трафик, туристи или хора, които гостуват при приятели и семействата си."

Чуйте и какво каза Дейвид О'Брайън за Bloomberg TV Bulgaria.

fallback
fallback