Авиошоу

Събота от 16:00 часа
още

Авиошоу: Летище София през 2016

Интервю на Христо Щерионов, гл. изп. директор

21.02.2016 | 16:05
Авиошоу: Летище София през 2016
Авиошоу: Летище София през 2016

Гл. изп. директор Христо Щерионов коментира резултатите на компанията за 2015: нови пазари и дестинации, водещи авиокомпании, карго, чартъри, плановете за развитие през 2016 и новите авиокомпании, очаквани на Летище София, очакванията за пътникопотока в интервюто за предаването на Bulgaria ON AIR "Авиошоу" с Александър Богоявленски" на 21 февруари 2016.

Всяка година в Авиошоу обръщаме поглед към резултатите и постигнатото от ключовите компании от този сектор в България. Гледаме и към перспективите за развитие с фокус върху новата календарна и финансова година, както и специфичните сезони.

Най-важният секторен играч, който в много отношения е и секторноопределящ - летище София е все още държавна компания, но през последните години се ползва с широка автономност по отношение взиманието на решения за основните операции и развитие.

2016 може да се окаже крайъгълен камък в много отношения за летището - стъпването в София на Ryanair ще промени рязко ситуацията. Най-голямата нискоразходна авиокомпания в Европа по брой самолети и превозени пътници идва не с 2-3, а цели 12 дестинации, някои от които в пряка конкуренция с местните оператори.

Това ще създаде раздвижване не само на пътникопотока, но и на работата на терминалите, самолетодвиженията, допълнителните услуги и т.н.

Как ще се справи Летище София?
Има ли развитие в плановете за разширяване на Терминал 2 и ремонт на Терминал 1?
Как ще се отрази на летището предстоящото разрастване на Луфтханза Техник София с нови производствени линии и възможности за приемане на повече и по-големи самолети?

Гледайте интервюто във видеото.

 

Летище София увеличи със 7% трафика по международни линии и с 6% трафика по вътрешни линии, каза изпълнителният директор на Летище София Христо Щерионов за предаването на телевизия Bulgaria ON AIR "Авиошоу" с Александър Богоявленски.

"Тенденцията ще се запази и тази година и дори ще се увеличи", каза Щерионов.

По-голямо е увеличението на пътниците е на Терминал 1, при нискотарифните превозвачи.

LCC са основните, генериращи пътникопотока на летището - "Wizzair и очакваното нарастване на пътникопотока с планираните полети на Ryanair", каза Щерионов. е увеличил трафика с 19% през 2015 чрез откриването на нови дестинации.

На Терминал 2 ръстът на пътникопотока е около 0,9-1%.

Директните маршрути са нараснали на 49, а за 2016 се очаква да се увеличат до 57.
 
 

Още по темата

Терминал 1

Капацитетът на заявени полети от Wizzair запълва изцяло Терминал 1.

"По регулация, когато се повтарят няколко сезона едни и същи слотове, те стават "исторически". Т.е. Wizzair, за да може да покрие програмата си с ротациите на самолетите си е запълнил капацитета на Т1. Заявката за Терминал 1 на Ryanair към настоящия момент за април 2016, два полета, ще бъдат на Терминал 1, тъй като са offpeak", каза Христо Щерионов.

Летище София разглежда възможността Ryanair да прехвърли полети на Терминал 2.
 
Ryanair
Ryanair ще базира 4 самолета на летище София, съобщи Христо Щерионов. Най-големият превозвач в Европа ще лети по 12 дестинации.
 
Таксите

При преговорите с Ryanair се стараем да не ощетяваме другите превозвачи, каза Щерионов.

"За момента преговаряме с Ryanair и ще известим, когато стигнем до окончателно решение".

Според него нискотарифният превозвач ще промени пазара не през 2016, защото през октомври стартират основните дестинации на Ryanair, но "тенденцията е много сериозна при навлизането им като нов, сериозен превозвач на летището", каза Щерионов. Според него авиокомпанията планира първоначално да базира четири самолета.

"Летище София ще бъде база на Ryanair".

"Стартирането на тези нови дестинации е добре обмислен ход, който ще промени пазара и ще доведе до увеличение на показателите - пътникопоток и самолетни движения на летище София", каза Христо Щерионов.
 
Факторите за експанзията на LLC

Причините са навлизането масово на нискоразходните превозвачи са геополитически - ситуацията в Турция, ситуацията в Северна Африка.

"Нискотарифните превозвачи са много гъвкави и на практика бързо заемат нишите на перспективен за тях пазар", каза Щерионов.

След като разработиха западния пазар, те се насочиха на Изток - Букурещ, Прага, Будапеща.

"След като навлизат тук, те смятат този пазар за перспективен и съответно той ще се развива", каза директорът на летище София.

 


1
2 rate up comment rate down comment 1
eliza_43@abv.bg
преди 8 години
От къде да взимам информация за авиошоутата на летище София??? Сигнализирай за неуместен коментар