Авиошоу

Събота от 16:00 часа
още

Авиошоу: Успехите на Airbus и 40 г. от първия полет на Concorde

Авиошоу 31/1/2016

31.01.2016 | 17:00
Авиошоу: Успехите на Airbus и 40 г. от първия полет на Concorde
Авиошоу: Успехите на Airbus и 40 г. от първия полет на Concorde

В предаването Авиошоу с Александър Богоявленски на 31 март 2016:

  •     Каква ще бъде предстоящата година за Airbus и с какви резултати изпратиха 2015 в най-голямата аерокосмическа компания в света, и по-специално в подразделението й за комерсиални самолети.
  •     Навършиха се 40 години от първия полет на единствения редовен, свръхзвуков пътнически самолет. Припомняме историята и съдбата на Concorde.
  •    Френският изтребител Rafale се превръща в новата най-успешна експортна програма на компанията Dassault. Самолетът влиза на въоръжение и в Индия.
  •     Най-малкият реактивен военнотранспортен самолет се превръща в хит за бразилската компания Embraer. Ще ви покажем повече за KC-390, който е толкова нов, че все още си няма кодове име.

 

Постиженията на Airbus през 2015 според Фабрис Брежие, президент и главен изпълнителен директор:
„Пазарът за продуктите на Airbus все още е много позитивно ориентиран и за трета поредна година книгата с поръчките ни е препълнена и сме на първо място с 1036 нетни поръчки за пътнически самолети.

 

Това означава, че имаме съотношение от 1.5 между направени поръчки и извършени доставки.

Втория извод от 2015 година е, че Airbus изпълнява своите ангажименти. Увеличихме обема на доставките, като достигнахме рекордните 635 самолета, започнахме по-интензивно производство на нашия нов широкофюзелажен продукт А350, изцяло изграден от композитни материали, като доставихме общо 14 самолета от този тип миналата година. Успяхме преди края на годината да сертифицираме и новият А320нео, който разполага с напълно обновени двигатели.

Това означава, че Airbus е на прав път и за първи път в историята ни успяхме да излезем на печалба от програмата на най-големия ни самолет А380, като през 2015-а сме доставили общо 27 от тези самолети. Продължаваме и международното си развитие. Отпразнувахме откриването на новата ни поточна линия в Америка – Мобил, Алабама. Това означава, че вече имаме производство на 3 континента – операциите ни в Европа, финалната поточна линия в Тианжин, Китай, която ще бъде разширена с производство на кабини за А330, и новата поточна линия в Америка.“

Какво очаква Airbus през 2016

"През 2016 трябва да засилим доставките на самолети от вече поръчаните ни такива. Засилването на производството на А350 ще продължава и се надявам, че ще успеем да доставим поне 50 от тези фантастични самолети през тази година, защото целта ни е да достигнем възможно най-скоро, през 2018, 10 доставени самолета на месец, при над 800 поръчки за модела. Ще доставим и първият А320нео още този месец и прогресивно и по същото време ще увеличим нивата на производство на малките самолети. Сега произвеждаме почти по 42 самолета месечно от фамилията А320 и прогресивно ще достигнем 50 самолета месечено през 2017 и 60 самолета месечно до средата на 2019 година. Защо? Защото имаме над 5000 поръчани самолета от това семейство и нашите клиенти искат да ги получат възможно най-бързо.“

 

Concorde

Като търговско начинание Concorde може да се определи, като мултимилиарден провал. И въпреки това самолетът е технологичен триумф и икона на авиацията, които скоро няма да бъдат надминати.

На 28 януари 1976 година два от първите Конкорди се нареждат по абсолютно идентично време на пистите на две от най-големите летища в  света - Хийтроу в Лондон и Шарл де Гол в Париж, за да направят синхронизирано излитане за първите търговски полети на машината съответно до Бахрейн и Рио де Жанейро.

Безусловно Конкорд е перла в короната на компаниите и държавите, които го създадоха, но той никога не тръгва по пътя, на който те се надяваха. 40 години след първия търговски полет на самолета и повече от 12 години след окончателното му приземяване, пътническата авиация се намира стабилно в пост-свръхзвуковата ера. Днес пътуването от Лондон до Бахрейн или от Париж до Рио отнема над 3 пъти повече време, отколкото при онези полети от 1976.

Още по темата

Rafale за Индия

Индийските и френските преговарящи екипи преговаряха до последно по цената на 36-те бойни самолети за остарелия флот на индийските ВВС, дни преди президентът Франсоа Оланд да парафира сделката в Делхи.

Поръчката е част от програмата за $150 млрд. долара за модернизацията на армията, която Индия разработи и с която става един от най-големите пазари на военна продукция в света.

Рафал е модерен многоцелеви изтребител от пето поколение, който се отличава с изключителна маневреност и гъвкавост при изпълнението на различни операции - от разузнавателни мисии до действа по прецизно отстраняване на наземни цели. Авиониката и въоръжението са напълно готови за така-нареченото “мрежово водене на бойни действия” и са напълно съвместими с всички системи на френските съюзници и НАТО.
 

Embraer

Ембраер KC 390 е среден по размер, двумоторен, реактивен военно-транспортен самолет, произвеждан в Бразилия и разполагащ с възможности за изпълнение на мисии от дозареждане във въздуха, като танкер, до превоз на войски, товари и военна техника. Това е най-тежката машина, произвеждана от бразилската компания до момента и основното й предназначение е да конкурира изключително популярните С-130 Херкулес и новата звезда на военнотранспортната авиация C-27J Спартан.

САЩ-Куба-полети

САЩ обявиха поредното облекчаване на режима на санкции срещу Куба, като отмениха забраната за експортни плащания и ограниченията върху въздушните превози.

Промените идват докато Вашингтон и Хавана предприемат бързи стъпки към нормализиране на отношенията след повече от 50-годишна вражда, последвала кубинската революция от 1959 година. Двете страни възстановиха дипломатическите си отношения и откриха посолства миналото лято.

Още по темата

Иран-Airbus

Иран обяви, че възнамерява да купи 114 самолета от европейския консорциум Airbus още през март тади година, ако бъде одобрено от институциите на ЕС.

Една от иранските авиокомпании, Киш Еър обяви, че вече преговаря за лизинг на няколко А321 от Еърбъс и на нови регионални джетове от Ембраер.

Още по темата

 

MH370

Авиоексперти от Малайзия и Тайланд започнаха на 25 януари да проверяват останките от самолетна катастрофа, намерени на брега в Тайланд, за които местната преса съобщи, че може би са от пътническия самолет на Malaysia Airlines - полет MH370, изчезнал преди две години.

Няма официално потвърждение, че е част от обшивката на самолета. Възможно е да е било в морето около година.
 

Вижте първия полет на Boeing 737Max - в Bloomberg TV Bulgaria


коментирай >
ТV Програма
Сега
Следва
гледай на живо Video пълна програма