В предаването за авиация на телевизия Bulgaria ON AIR "Авиошоу" с Александър Богоявленски от 20 декември 2015 ще видите:
Boeing представи официално в Рентън първия 737 MAX
Airbus промени намеренията си за А320neo - първата доставка ще е за Lufthansa, вместо Qatar Airways - защо?
Проблеми с първия редовен полет на А350 до Северна Америка - какво се случи на JFK
Първият китайски пътнически самолет от ново поколение ARJ21 влиза в експлоатация
Как ще изглежда най-голямото летище в света, разположено на по-малко от 600км от София.
Boeing 737 MAX
В началото на декември хиляди работници от производствената линия на Boeing в Рентън, щата Вашингтон, посрещнаха първия екземпляр от най-новото поколение на най-продавания комерсиален продукт на компанията – Boeing 737-8 MAX, наречен „Spirit of Renton” /Духът на Рентън/, пред няколко хиляди свои работници, участвали в процеса на сглобяването, клиенти и партньори. Подобно на Дриймлайнър, самолетът носи впечатляващата вълнообразна окраска, която подчертава новата динамика на фюзелажа, но в нови – синьо-зеленикави тонове.
Според прогнозите и обещанията на производителя, 737 MAX трябва да осигури 20% по-нисък разход на гориво спрямо 737 Next Generation и най-ниските оперативни разходи – средно с 8% по-ниски от прекият му съперник – А320neo.
737МАХ разчита на двигателите LEAP-1B от най-новото поколение на гиганта CFM Int., разработените от Boeing уинглети от ново поколение и други подобрения по технологиите, които трябва да осигурят на самолета най-високи нива на ефективност, пътнически комфорт и безопасност в този клас. 737MAX 8 е първият от новата фамилия, която ще включва още МАХ7, 9 и 200. Както вече споменахме – до този момент са поръчани над 3000 броя МАХ от 60 авиокомпании от целия свят.
Airbus А320neo вече е напълно готов да лети, след като през декември получи сертификатите си за летателна годност от европейските и американските авиационни власти.
Новото поколение на най-популярната продуктова линия на Airbus вече е най-продавания самолет в историята, като надмина 4300 поръчки от 70 клиента по целия свят.
Според Airbus множеството иновации ще гарантират спестявания в рамките на 20% за превозвачите в дългосрочен план, като производителя твърди, че в крайна сметка те ще са поне с 5% повече от тези, които предлага конкурентния Боинг 737МАХ.
„Обещанието ни е neo да спестява 15% повече гориво, така че правим доста тестове по отношение на цялостното представяне. То до голяма степен отразява разхода на гориво, но включва още представянето при полет с ниска скорост, като при излитане и кацане, както и при специфични условия, като например летища с много висока температура на въздуха или високо надморско равнище", каза Клаус Рьове, старши вицепрезидент на програмата А320neo на Airbus.
Гледайте целия епизод във видеото.
Гаф
Първият търговски полет с пътници на новия Airbus А350 до Северна Америка – прекият съперник на Boeing 787 Dreamliner трябваше да покаже журналисти високотехнологичните иновации на европейския консорциум. Вместо това инициативата се превърна в смущаващ провал. Супермодерният софтуер на основните функции в машината прекъсна излитането, тъй като възприе пистата за прекалено къса…
Пострадали нямаше.
В паниката си шефовете на Airbus и екипажът на Qatar Airways стигнаха дотам, че забраниха на пътниците да изпращат туитове от борда на злополучния полет. Но беше късно..