Авиошоу

Събота от 16:00 часа
още

Авиошоу: премиери в края на годината

Епизод 43, 20 декември 2015

20.12.2015 | 16:00
Семейство Boeing 737 MAX
Семейство Boeing 737 MAX

В предаването за авиация на телевизия Bulgaria ON AIR "Авиошоу" с Александър Богоявленски от 20 декември 2015 ще видите:

  •     Boeing представи официално в Рентън първия 737 MAX
  •     Airbus промени намеренията си за А320neo - първата доставка ще е за Lufthansa, вместо Qatar Airways - защо?
  •     Проблеми с първия редовен полет на А350 до Северна Америка - какво се случи на JFK
  •     Първият китайски пътнически самолет от ново поколение ARJ21 влиза в експлоатация
  •     Как ще изглежда най-голямото летище в света, разположено на по-малко от 600км от София.

Boeing 737 MAX

В началото на декември хиляди работници от производствената линия на Boeing в Рентън, щата Вашингтон, посрещнаха първия екземпляр от най-новото поколение на най-продавания комерсиален продукт на компанията – Boeing 737-8 MAX, наречен „Spirit of Renton” /Духът на Рентън/, пред няколко хиляди свои работници, участвали в процеса на сглобяването, клиенти и партньори. Подобно на Дриймлайнър, самолетът носи впечатляващата вълнообразна окраска, която подчертава новата динамика на фюзелажа, но в нови – синьо-зеленикави тонове.

Според прогнозите и обещанията на производителя, 737 MAX трябва да осигури 20% по-нисък разход на гориво спрямо 737 Next Generation и най-ниските оперативни разходи – средно с 8% по-ниски от прекият му съперник – А320neo.

737МАХ разчита на двигателите LEAP-1B от най-новото поколение на гиганта CFM Int., разработените от Boeing уинглети от ново поколение и други подобрения по технологиите, които трябва да осигурят на самолета най-високи нива на ефективност, пътнически комфорт и безопасност в този клас. 737MAX 8 е първият от новата фамилия, която ще включва още МАХ7, 9 и 200. Както вече споменахме – до този момент са поръчани над 3000 броя МАХ от 60 авиокомпании от целия свят.

Още по темата

 

А320neo смени Qatar Airways с Lufthansa

Airbus А320neo вече е напълно готов да лети, след като през декември получи сертификатите си за летателна годност от европейските и американските авиационни власти.

Новото поколение на най-популярната продуктова линия на Airbus вече е най-продавания самолет в историята, като надмина 4300 поръчки от 70 клиента по целия свят.

Според Airbus множеството иновации ще гарантират спестявания в рамките на 20% за превозвачите в дългосрочен план, като производителя твърди, че в крайна сметка те ще са поне с 5% повече от тези, които предлага конкурентния Боинг 737МАХ.

 

„Обещанието ни е neo да спестява 15% повече гориво, така че правим доста тестове по отношение на цялостното представяне. То до голяма степен отразява разхода на гориво, но включва още представянето при полет с ниска скорост, като при излитане и кацане, както и при специфични условия, като например летища с много висока температура на въздуха или високо надморско равнище", каза Клаус Рьове, старши вицепрезидент на програмата А320neo на Airbus.

 

Гледайте целия епизод във видеото.

Гаф

Първият търговски полет с пътници на новия Airbus А350 до Северна Америка – прекият съперник на Boeing 787 Dreamliner трябваше да покаже журналисти високотехнологичните иновации на европейския консорциум. Вместо това инициативата се превърна в смущаващ провал. Супермодерният софтуер на основните функции в машината прекъсна излитането, тъй като възприе пистата за прекалено къса…

Пострадали нямаше.

В паниката си шефовете на Airbus и екипажът на Qatar Airways стигнаха дотам, че забраниха на пътниците да изпращат туитове от борда на злополучния полет. Но беше късно..