Gripen продължава развойната дейност
Даниел Боестад, вицепрезидент на Gripen за ЦИЕ в SAAB Technologies
29.09.2015 | 10:00
На 10 септември 2015 шведската компания Gripen подписа договор за доставка на 36 изтребителя Gripen NG за Бразилия по договора за 4,6 млрд долара, подписан през 2014. Договорът за индустриално сътрудничество включва технологичен трансфер, осигуряване на обучение в Швеция на бразилските инженери и техници, които ще сглобяват самолетите в Бразилия.
Вицепрезидентът за Gripen за Централна и Източна Европа в SAAB Technologies Даниел Боестад коментира стратегията на компанията за Европа за телевизия Bulgaria ON AIR в ексклузивно интервю на пред Александър Богоявленски в предаването Авиошоу.
Още по темата
SAAB Technologies се отдели от бизнеса на SAAB с автомобили преди над 20 години и вече не прави коли. В компанията, базирана в Швеция работят над 15 000 души в сферата на отбраната и системите за сигурност. Произвежда изтребители, системи за сухопътни бойни действия, комуникационни системи и дори подводници. Разработва граждански технологии, основно фокусирани върху летищни системи и платформи за гражданската авиация. Един от важните доставчици е на Airbus и Boeing за гражданските им самолети. В отбранителната индустрия доставя комуникационни системи за различни проекти.
В последните години развива международни пазари като Южна Африка, Австралия, САЩ. В Централна и Източна Европа работи активно в Чехия и Унгария.
Още по темата
Даниел Боестад, вицепрезидент на Gripen за Централна и Източна Европа в SAAB Technologies: Ако обърнем внимание на най-големите ни клиенти - Швеция е най-големият ни потребител от гледна точка на брой изтребители - но ако обърнем внимание на регионът тук, където самолетът оперира в Чехия и Унгария през последните 10 години, то те са много опитни потребители. Те използват Грипен изключително успешно не само в своите страни, но и извън техните предели. Чехите наскоро се завърнаха от мисия на НАТО в Исландия, където патрулираха въздушното пространство, а унгарските ВВС в момента извършват мисия по еър-полисинг над Балтийските държави.
Чехия също е изпълнявала такива мисии. Виждаме, че тези държави вече доста успешно прилагат своите умения и използват платформата. Трябва да кажа, че съм много впечатлен от това, как те се справят с Грипен. Те имат доста ограничен брой машини - Чехия разполага само с 14 самолета, но въпреки това успяват да се справят със защитата на собственото си небе и изпълнението на задгранични мисии. Те помагат и в тренировъчните ни усилия, което е чудесно и е още едно доказателство за натрупания от тях опит. Ще отбележа и Швеция, която участва в операцията в Либия.
Ако погледнем към Грипен C и D - версиите, с които оперират Швеция, Чехия, Унгария и други страни - това все още един от най-модерните самолети, които можете да купите днес. Той продължава да бъде развиван и ъпгрейдван и ще продължава да лети доста след 2040 година, а вероятно и след това. Защото следващото поколение Грипен, което споменахте, ние развиваме вече няколко години и то все още не е в оперативна готовност и вероятно ще придобие такава някъде около 2019, 2020 година. Т.е. е все още във фаза на развитие. Това е платформата, която закупиха бразилците. Между двете платформи обаче няма толкова различия. Има известни разлики по отношение на двигателите и авиониката, но виждаме, че много от развойната дейност по Грипен, особено що се отнася до авиониката, неговите способности и ситуационната му готовност, както казваме в индустрията, много от тези технологии ще могат да бъдат трансферирани към по-старите версии C и D. Ще продължим да работим и по двете платформи и те наистина са много способни и ще продължат да бъдат такива още доста години.
Чуйте първата част на интервюто.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК