fallback

EASA за системите за сигурност на борда

Ексклузивно интервю с комуникационния директор на асоциацията Доминик Фуда за Авиошоу

02.09.2015 | 11:00

Доминик Фуда, директор Комуникации и качество в EASA коментира в ексклузивно интервю за Александър Богоявленски системите за сигурност на Борда. Доминик Фуда говори по скайп в предаването Авиошоу на 29 август 2015.

 

Още по темата

Кокпит процедурите са във фокуса на вниманието след катастрофата на самолета на Germanwings в Южна Франция в началото на годината. Какви мерки са обсъждани от EASA и европейските надзорни агенции и какви са вече предприети, за да се избегнат такъв тип инциденти в бъдеще?

Доминик Фуда, директор Комуникации и качество в EASA: Първо бих искал да ви напомня, че системата за подсилени врати на пилотската кабина беше въведена след атентатите на 11 септември, 2001. Тогава решението, което се обсъди и бе взето, беше да се подсили с допълнителна защита достъпът до кокпита. Чрез системи, които биха попречили на всеки пътник в самолета да влезе там.

Инцидентът с Germanwings, показа, че тази система има своите недостатъци. В този случай заплахата дойде отвътре, от самата пилотска кабина. Това, което вече бе възприето от редица авиокомпании преди този инцидент, беше оборудване на кокпита с камери. По този начин пилотът в кабината сам може да контролира достъпа. Например, ако един от двамата пилоти трябва да излезе временно, при връщането си трябва да набере код за достъп. Трябва и да получи разрешение да влезе от другия пилот, който може да провери достъпа чрез камерите.

Гледайте първата част на интервюто във видеото.

 

fallback
fallback