Доминик Фуда, директор Комуникации и качество в EASA коментира в ексклузивно интервю за Александър Богоявленски системите за сигурност на Борда. Доминик Фуда говори по скайп в предаването Авиошоу на 29 август 2015.
Доминик Фуда, директор Комуникации и качество в EASA коментира в ексклузивно интервю за Александър Богоявленски системите за сигурност на Борда. Доминик Фуда говори по скайп в предаването Авиошоу на 29 август 2015.
Кокпит процедурите са във фокуса на вниманието след катастрофата на самолета на Germanwings в Южна Франция в началото на годината. Какви мерки са обсъждани от EASA и европейските надзорни агенции и какви са вече предприети, за да се избегнат такъв тип инциденти в бъдеще?
Доминик Фуда, директор Комуникации и качество в EASA:
Първо бих искал да ви напомня, че системата за подсилени врати на пилотската кабина беше въведена след атентатите на 11 септември, 2001. Тогава решението, което се обсъди и бе взето, беше да се подсили с допълнителна защита достъпът до кокпита. Чрез системи, които биха попречили на всеки пътник в самолета да влезе там.
Инцидентът с Germanwings, показа, че тази система има своите недостатъци. В този случай заплахата дойде отвътре, от самата пилотска кабина.
Това, което вече бе възприето от редица авиокомпании преди този инцидент, беше оборудване на кокпита с камери. По този начин пилотът в кабината сам може да контролира достъпа. Например, ако един от двамата пилоти трябва да излезе временно, при връщането си трябва да набере код за достъп. Трябва и да получи разрешение да влезе от другия пилот, който може да провери достъпа чрез камерите.
Гледайте първата част на интервюто във видеото.