fallback

Потъва ли новият терминал на Куала Лумпур - за 1 млрд долара

27.07.2015 | 11:05

Новият терминал на летище Куала Лумпур - KLIA2 - потъва, в натилката са се появили пукнатини, представляващи потенциален риск, а при валеж се образуват огромни локви, през които трябва да минат самолетите.

Дефектите могат да предизвикат закъснения, да натоварят самолетите с ремонти и представляват потенциални рискове за сигурността, според най-големия клиент на терминала Air Asia Bhd.

Въпреки че излитанията и кацанията не са засегнати, нискоразходният превозвач поиска малайзийските власти да оправят проблемите, преди да пострадат пътници, съобщи главният изпълнителен директор Айрийн Омар в интервю от Куала Лумпур.

"Летището потъва", каза Айрийн.

Операторът на летището, Malaysia Airports Holding Bhd съобщи, че "е направил частични ремонти, но всъщност летището има нужда от дългосрочно решение".

Оплакванията от новия терминал са силен удар срещу авиоиндустрията в Малайзия, след двата тежки инцидента със самолети на националния превозвач Malaysia Airlines - MH17 и MH370 през 2014. Строителството на klia2, както се нарича новият терминал излезе по-скъпо от очакваното - около 1 млрд долара.

 

Къде изчезна MH370

 

Министерството на транспорта на Малайзия създаде независима разследваща комисия, която трябва "своевременно" да представи доклад за наводнените писти, съобщи министерството за Bloomberg.

Първоначалто Air Asia отказа да се премести на klia2, когато отвори през май 2014, посочвайки проблеми за сигурността на полетите. Превозвачът склони да го направи след като правителството обяви, че спира имиграционните и митнически услуги на стария терминал за нискоразходни компании.

Групата авиокомпании в AirAsia е превозила 15,2 млн пътници през klia2 през първата година на операции, което представлява 87% от пътникопотока на терминала по данни на Malaysia Airports.

Tiger Airways Holdings Ltd, Cebu Air Inc и Malindo Air не са коментирали какво мислят за новия терминал.

 

Още по темата

Коментар на Зеб Екарт от Bloomberg в предаването от Хонконг “Trending Business” на 27 юли 2015.

Този нов терминал на международното летище Куала Лумпур бе много силно желан, защото старият терминал за нискоразходни полети беше много зле. Сега има привлекателен терминал, но проблемът, тревогата за Air Asia - най-големият превозвач там, е че теренът е нестабилен, така казват малайзийските летищни власти. Има и други въпроси - например водата, събират се големи локви - цели езера, когато вали, а там вали доста.

Тези проблеми на летищата в ЮИ Азия не са уникални за региона, но предизвикват тревога за сигурността. Разбира се - не би могло иначе - боклук на пистата, неравности, това не е добре за самолетите. Със сигурност не и останките от гуми или боклука, който може да бъде засмукан в двигателите.

Никой не казва, че нещата в Куала Лумпур са толкова зле, но летищните власти съобщават, че работят по въпроса. За Air Asia обаче нещата се бавят и още миналата година отказа да се премести на новия KL терминал, с обяснението, че не е бил готов навреме. Но летището настоява да се преместят, както е по график.

Битката с майката-природа не е уникална само за Малайзия. Тя се води и Банкок, Тайланд. Огромното лещите на столицата продължава да се опитва да реши проблема с блатата. Построено е на пресушено блато, но се наложи да затворят пистата миналото лято в продължение на месеци. Ремонтираха я, но полетите закъсняваха за целия регион. Това се отрази на цялата икономика на страната.

В Джакарта току-що завършиха ремонта на пистата така, че Boeing 777-300ER, да може да излита. Garuda поръча този модел, но доскоро не можеше да лети до Лондон с него, защото не можеше да излети от Джакарта - пистата не можеше да издържи на тежестта му.

 

fallback
fallback