Първият Airbus320Neo с революционните двигатели LEAP на международния консорциум CFM извърши първи полет край Тулуза на 19 май 2015. Самолетът, който имаше знаковата регистрация WNEW, има по-малко от шест месеца, за да докаже надеждността на новите двигатели, които използват технологии от бъдещето и обещават да намалят с над 20% разходите на авиокомпаниите, като същевременно са много по-екологични и приятелски настроени към световните летища със стрикти изисквания към шума.
А320Neo бе пилотиран от тест-пилотите Филип Перен и Малкълм Ридли. Заедно с тях в кабината бяха и инженерите Жан Мишел Пин, Туан До и Филип Пупен.
Ето какво сподели Туан До веднага след първия тестов полет, продължил почти 4 часа и половина:
„Ще направим 800 часа - 500 часа на този самолет на 6419 и през август ще имаме втори самолет с двигатели CFM. Ще го вдигнем на по-голяма височина, ще летим в горещо време. Ще летим при студ. Ще го тестваме за шум, ще направим всички изпитания, необходими за сертифицирането на самолета, тестове за управление“
Клаус Рьове, ръководител на програмата А320 в Airbus: Чудесно е. Най-голямата емоция е при излитане. И след това да чуеш, че всичко е нормално. Че няма никакви предупреждения и полетът протича нормално. Екипажът изпълни почти всичко, което искаше да направи. Имаше някои проблеми с времето, което не е под техния контрол..
Много позитивно за работата на двигателите се изказа и президентът и главен изпълнителен директор на CFM, Жан Пол Ебанга:
Жан-Пол Ебанга, гл.изп. директор CFM: Не бихме могли да искаме повече. Защото нямаше нищо за отбелязване по време на полета. Това е най-доброто, което можем да постигнем.
Airbus планира да започне доставки на A320Neo с LEAP през 2016. Leap-1A е една от новите версии трето поколение двигатели на CFM, които разработи. Той е конкурент за A320neo с двигателя на Pratt & Whitney PW1100G. CFM, е съвместна компания на General Electric и Snecma. Компанията разработва и Leap-1B за Boeing 737 MAX, както и Leap-1C за Comac C919.
Вижте цялото предаване Авиошоу с Александър Богоявленски във видеото. Включена е и втората част от интервюто на Деян Мойсоски, паневропейски координатор Единно европейско небе, Eurocontrol.