fallback

Успешен първи полет на Airbus320Neo с революционните двигатели LEAP

Авиошоу с Александър Богоявленски, 30 май 2015

31.05.2015 | 22:37

Първият Airbus320Neo с революционните двигатели LEAP на международния консорциум CFM извърши първи полет край Тулуза на 19 май 2015. Самолетът, който имаше знаковата регистрация WNEW, има по-малко от шест месеца, за да докаже надеждността на новите двигатели, които използват технологии от бъдещето и обещават да намалят с над 20% разходите на авиокомпаниите, като същевременно са много по-екологични и приятелски настроени към световните летища със стрикти изисквания към шума.

 

А320Neo бе пилотиран от тест-пилотите Филип Перен и Малкълм Ридли. Заедно с тях в кабината бяха и инженерите Жан Мишел Пин, Туан До и Филип Пупен.

Ето какво сподели Туан До веднага след първия тестов полет, продължил почти 4 часа и половина:

„Ще направим 800 часа - 500 часа на този самолет на 6419 и през август ще имаме втори самолет с двигатели CFM. Ще го вдигнем на по-голяма височина, ще летим в горещо време. Ще летим при студ. Ще го тестваме за шум, ще направим всички изпитания, необходими за сертифицирането на самолета, тестове за управление“

 

Още по темата

Клаус Рьове, ръководител на програмата А320 в Airbus: Чудесно е. Най-голямата емоция е при излитане. И след това да чуеш, че всичко е нормално. Че няма никакви предупреждения и полетът протича нормално. Екипажът изпълни почти всичко, което искаше да направи. Имаше някои проблеми с времето, което не е под техния контрол..

Много позитивно за работата на двигателите се изказа и президентът и главен изпълнителен директор на CFM, Жан Пол Ебанга:

Жан-Пол Ебанга, гл.изп. директор CFM: Не бихме могли да искаме повече. Защото нямаше нищо за отбелязване по време на полета. Това е най-доброто, което можем да постигнем.

Airbus планира да започне доставки на A320Neo с LEAP през 2016. Leap-1A е една от новите версии трето поколение двигатели на CFM, които разработи. Той е конкурент за A320neo с двигателя на Pratt & Whitney PW1100G. CFM, е съвместна компания на General Electric и Snecma. Компанията разработва и Leap-1B за Boeing 737 MAX, както и Leap-1C за Comac C919.

 

Вижте цялото предаване Авиошоу с Александър Богоявленски във видеото. Включена е и втората част от интервюто на Деян Мойсоски, паневропейски координатор Единно европейско небе, Eurocontrol.

 

fallback
fallback