Delta поведе авиокомпаниите в битка със сайтовете
Авиопревозвачите си запазват правото да решават кой ползва данните им
21.05.2015 | 14:09
Група туристически сайтове обвиниха Delta Airlines Inc. в отказване на достъп на техните потребители от данните на авиокомпанията, с което увеличиха напрежението в индустрията във връзка с начина, по който потребителите си купуват билети в интернет.
Delta свали разписанието си и информацията за цените на билетите от десетина сайта, включително TripAdvisor, Hipmunk и CheapOair с обяснението, че няма да им разреши да ползват данните й. Това се казва в съобщение от 20 май 2015 на Travel Technology Association /TTA/.
"На 20 май TTA поведе коалицията на акционерите в туристическата индустрия чрез публикуването на изследване на икономическия ефект от независимата дистрибуция и цените, които американските потребители може да платят, заради ограниченията, наложени в момента върху полетната информация от някои авиокомпании", се казва в съобщението на сайта на организацията.
"Запазването на конкурентните ползи от възможността на потребителите на имат достъп до сравнителна и прозрачна информация за целите и часовете на полети на големите авиокомпании от САЩ е важно както никога досега", казва Фиона Скот Мортън, цитирана от TTA.
Според организацията рестрикциите могат да доведат до увеличение с над 11% на разходите на пътниците, или около 30 долара на билет средно, което прави около 120 долара средно на семейство от четирима души за полет.
223 млн американци пътуват на почивка и по работа, по данни на ТТА. Те би ха платили 6,7 млрд долара повече за пътуванията си. В резултат на отказа за достъп до информация 41 млн пътници биха решили да не пътуват поради скъпи билети, казва ТТА.
Още по темата
Коментар от студиото на Bloomberg в Ню Йорк:
Delta не е единствената - United и American също промениха политиката си, която им позволява да ограничат ползването на данните за полетите им. Просто превозвачите се опитват да накарат пътниците да правят резервациите си на техните собствени сайтове, където могат да ви продават билетите по-скъпо, като ви предлагат по-широко място.
Интересно е като четем доклада, заключението на икономистите, които са го направили за Travel Association е, че това ще струва на потребителите повече пари. Ако не им позволявате да сравняват цените и не разрешавате цените да се публикуват на други сайтове, хората няма да знаят, че плащат повече.
Това, което искат авиокомпаниите като искат да ни закарат на техния сайт е за да могат да ни предлагат повече услуги. Това ще оскъпява билетите. Ще купуваме повече допълнителни услуги като например по-широко място. Интересно ми е и как показва колко е ценно да имаш информация за цената. Чия е тази информация все пак? Дали е на American, на Delta или трябва да бъдат принудени да я предоставят на всички без изключение на сайтовете.
Delta отговори на WSJ, като обяви цените си за съдържание. Написа следното:
"Delta си запазва правото да решава с кого да работи и къде и как да показва информацията". Те се обосновават пред WSJ, че това е тяхната ценова информация и не са длъжни да я предоставят на всеки, който я поиска".
Това засяга бизнеса на туристическите агенции. След те изгубиха контрол върху цените, появиха се всички сайтове за намаления. Сега е интересно, че пак се връщаме към първоначалната кибер система, в която имаше само затворени системи. Би било интересно да видим как това ще се отрази на други индустрии като хотелиерство.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК