fallback

България Ер ще компенсира спада на руския пазар с централноевропейски

Ексклузивно интервю на кап. Янко Георгиев за Авиошоу

23.03.2015 | 10:00

Капитан Янко Георгиев, изпълнителен директор на авиокомпания България ер в ексклузивно интервю за авиационното предаване на България он ер Авиошоу на 21 март 2015.

Капитан Георгиев коментира плановете на компанията за 2015 - чартъри, нови дестинации.

Интервюто взе Александър Богоявленски, водещ на Авиошоу.

 

 

През 2015 спадът на руския трафик е около 47-50% за България ер. Авиокомпанията компенсира с нови пазари като датски и полски и традиционни партньори в Централна Европа.

"Наложи се в последния момент да преструктурираме цялата чартърна дейност", каза кап. Япно Георгиев.

 

Националният превозвач България ер запазва като цяло капацитета и обема е абсолютно същите. Част от полетите, които миналата година са били изпълнявани до Русия в момента са по други дестинации.

Англия е най-конкурентната дестинация на България ер.

"Високо ниво остава израелският пазар - почти без промяна - много добре. Допълваме доста голям обем от чартърни полети в Полша", каза кап. Георгиев.

 

Новости по редовните линии

През лятото на 2015 предстои старт на нов директен полет София-Дюселдорф от юни - с три честоти.

"Вече е факт сключването на код шер договор с Ер Берлин. Благодарение на него нашите пътници вече стигат до всяка една дестинация в Германия през Берлин и Франкфурт. С Ер Берлин предоставяме възможност да се лети и до Северна Америка", каза директорът на България ер.

Кап. Георгиев коментира и откриването на нови дестинации на лоукост пазара в България:

"Wizzair имат доста агресивна политика като цяло - не само на Източноевропейския пазар, а в цяла Европа. Увеличават броя на самолетите си в София. Това ни кара да сме по-адекватни и да предложим максимално по-добри условия на нашите пътници - по-добър сервиз, повече честоти до нашите дестинации, по-добри партньорства с други големи компании, които осигуряват достъпа им до всички континенти".

Нивото на обслужване на пътниците в лоукост и традиционни авиокомпании не може да се сравнява, заради различното качество на услугата.

"По нашите редовни полети фокусът е предимно бизнес пътникът", каза кап. Георгиев.

Той призна, че лоукост моделите са накарали стандартните превозвачи да променят ценовата си политика.

 

Още по темата

Търсен партньор ли е България ер и от кои компании?

България ер има шеър договори с Air France-KLM и интересът продължава, съобщи директорът на националния превозвач. Съвсем скоро ще станат ясни надявам се нови договори, добави той.

 

Промени във флота

 

Плановете на България ер кап. Георгиев коментира така:

 

"Авиоиндустрията е доста динамична. Поради срив на този пазар, за който споменахме - руският, ние взехме решение част от нашите самолети да ги изнесем навън, под т.нар. wet lease-договори.

Това в същото време ни дава сигурност в приходната част на компанията като цяло и ненамаляване на обемите като цяло - като самолетен парк, позиции на пазара.

За тази година се въздържаме от инвестиции в нови самолети от гледна точка на динамичната промяна на пазарите, в които оперираме.

Но имаме такива планове. В момента сме в преговори с лизингодателите за началото на следващата година. Най-вероятно ще увеличим броя на нашите ербъси.

Това са ни краткосрочните планове. Надявам се този фактор, който е един от най-големите разходи на всяка една авиокомпания, цената на петрола, да продължи да стои на тези нива. Това е добра предпоставка за нас за вземем решение за експанзия, увеличаване честотите по стратегически дестинации и евентуално стартиране на нови".

 

Цялото интервю е във видеото.

fallback
fallback