Авиокомпаниите инвестират в първокласна услуга, за да се отличат от конкурентите: Лофт
15.11.2014 | 08:00
Интервю на Дейвид Джон Лофт, главен оперативен директор кетъринг на Dnata, базирана в Дубай за Bulgaria On Air.
В началото на новото хилядолетие 99% от бизнеса ни беше в Дубай, но сега имаме 60% от операциите извън Дубай. Ние се развихме главно чрез придобиване на нови компании в областта на управлението на карго и наземни операции и кетъринг.
Още по темата
Работите в много сектори, това ви помага да имате по-широк поглед върху тенденциите в авиацията - също в авиационния кетъринг и туризма= Как ще изглеждат след няколко години след сегашното забавяне в Европа?
Мисля, че е различно в различните части на света. 10 години живях в САЩ. Неотдавна се върнах в Дубай, преди 2,5г.
Смятам, че това, което става в САЩ и нискобюджетните компании е това, което вероятно бавно ще се разпространи в други части на света.
Виждате как се променят нещата в Европа и как тенденцията се разпространява в Далечния Изток, където нискобюджетните авиокомпании също се развиват.
Кетъринговият ни бизнес - който за мен е най-важен, виждаме различни трендове в различните услуги на борда.
Икономичната класа е този сегмент, където хората искат да получат стойност срещу парите си. Там авиокомпаниите се опитват да предложат много добър продукт.
Нискобюджетните се питат: "Какво да предложа на моите пътници така, че да се почувстват специални?" И им предлагат брандирани продукти и подобни, но и да получат стойност за парите си.
Когато анализираме първокласната услуга в първа класа и бизнес класа - там виждаме, че авиокомпаниите инвестират, за да се отличат сред конкуренцията.
Защото е ясно, че ако сте платили по-скъпо, за да летите в първа или бизнес класа, очевидно продуктът и услугата - както и храната на борда, трябва да е съизмерима с тази цена.
Още по темата
Интересно. Нашият партньор тук, LGS е един от най-големите в света в областта на кетъринга.
Има още една компания, наречена Gate Gourmet, за която съм сигурен, че сте чували. Иначе има още Servair - компания, собственост на Air France и още други.
Мисля, че ние сме голяма компания в повечето части на света. В САЩ има още една, наречена Flying Food Group, която работи главно на американския пазар.
Като сливания и придобивания - голяма част от консолидацията вече стана на нашия пазар - така например LSG и Gate Gourmet се разраснаха до сегашните си мащаби.
Смятам, че ние, Dnata, също искаме да растем, но търсим какво можем да направим стратегически, с LSG или някой друг за определени локации, като откриваме нови компании, които подкрепят нашата дъщерна компания Emirates в други части на света.
Търсим и други възможности на летищата в различни страни.