Интервю на Петър Димитров, пилот на МиГ 21, Граф Игнатиево на авиошоуто 102г. ВВС "Това сме ние" 2014.
За втори път в София се организира такова грандиозно авиошоу, може би най-голямото досега. Как се решихте на тази крачка? Какви са очакванията ви?
Наистина е най-голямото в София. Както знаете, за 6 септември метеорологичната обстановка не ни позволи да покажем способностите на българските ВВС.
Очаквам страхотно представяне.
В последните 3-4 седмици бях свидетел на усилената подготовка, която екипажите водеха на база Граф Игнатиево.
Мога да кажа, че шоуто ще бъде невероятно. Изпълняваните елементи ще бъдат страхотни.
Нивото е наистина много високо.
Смея да твърдя, че сме достойни да се приравним към големи формации като Сините ангели и други, които тренират специално за авиошоу, тъй като ние правим това в период на оскъдно време за тренировка и въпреки всичко съумяваме да излезем с нещо такова.
Оскъдно време не само за подготовка, но и като цяло живеем в оскъдица.
Включително това се отразява и на ВВС.
Какво е състоянието им към момента?
Какво е усещането да си част от въздушната защита на България, от националната сигурност?
Така е. Засягате много деликатен въпрос. М
оже би в него има и нотка политика.
Но лично усещането да си част от ВВС в този момент, в който виждаш как хората се борят и дават всичко от себе си, за да успеем, да съществуваме и да бъдем това, което сме, да имаме тези възможности, които имаме в момента и да изпълняваме своите мисии на отлично ниво, както го правим в момента е страхотно.
Летите на МиГ-21. Какво е да пилотираш един от първите свръхзвукови самолети на въоръжение в българските ВВС?
Често задаван въпрос. От съвсем скоро се приучихме на МиГ-21. Тази година, както знаете. От доста време не беше провеждан курс за приучаване на млади пилоти. Чувството е невероятно. Машината наистина взема много, но и дава много като подготовка, дисциплина. Хората наистина успяват и се справят.
Лично вие на каква бойна машина мечтаете да летите?
Лично аз мечтая да летя на бойна машина, която да ни даде възможност да изпълняваме в точен разчет и на изключително високо ниво задачите, които изпълняваме в момента.
Нямам някаква преференция към дадена марка или производител. Просто се надяваме наистина да успеем да продължим с това, което в момента правим.
Трудно ли е да се стане пилот, особено на боен самолет в България?
Наистина е доста трудно. Не само защото изискванията са доста високи, не само защото процесът на кандидатстване, одобряване, приемане, преминаване курса на обучение до изтребителя е дълъг. Просто защото и времето е такова, че цялото общество е разделено. Трудно е.