fallback

Пиер Бодуен, Bombardier

Авиошоу сезон 1: Льо Бурже 2013

01.07.2013 | 02:00

Интервю на Пиер Бодуен, Bombardier за Bloomberg.

Ще пускате нов самолет. Регионален джет от CSeries. Как сте с графика?

Да, летим в края на юни. Разработваме от 5г.

В средата на юли ще стартираме. И ще преди 5-годишнината вече ще летим.

 

Намерението ви е да прекратите доминацията на двата производителя в тесния фюзелаж от пазара, която в момента е от Airbus и Boeing?

Да, смятаме, че запълваме ниша, в която Airbus и Bоеing в момента не присъстват - между 100 и 160 седалки.

Те имат самолети в тази категория, но те не дават добро съотношение цена-седалка за операторите.

Така че ние предлагаме специално проектиран самолет, който ще позволи на авиокомпаниите да постигнат чудесни печалби в тази категория.

 

Обявявате много агресивен график от първия полет до влизане в експлоатация. Убеден ли сте, че ще го изпълните?

Имаме добър график - пет самолета от CS100-150 места. Една година за изпитания.

После ще добавим още два самолета със 135 места - CS300. Ще сертифицираме първия самолет след едногодишни полети.

 

Виждал съм снимки. Тази машина е създадена да лети? Мислите ли, че поръчките ще завалят, защото влагате усилия. Може би сега не са толкова, колкото бихте очаквали, но като го видят в полет, може би това ще се промени?

Ние сме в график с поръчките, които очакваме.

Винаги сме казвали, че до първата доставка, очакваме към 300 поръчки. Това са стартови клиенти.

Днес имаме 177 поръчки. Ако броим и опциите - те са 188.

Така че общо сме в графика на 300 поръчки преди пускането в експлоатация.

 

И все пак - очаквате ли ръст в поръчките, след като се появява вече ангажимент. След като е вече реален. След като го видят в небето? Смятате ли, че това действа като катализатор?

Определено е така.

Винаги има хора, които се съмняват дали самолетът ще бъде сертифициран навреме, дали ще полети, за показателите му.

Но това е съвсем нова платформа и част от аргументите отпадат.

Можем да покажем възможности и ще видите истински самолет в полет.

Това определено помага на програмата за продажби.

 

Имате ли планове за удължаване? Говорите са специфична ниша. Около 319, долната граница на сегашния 320 на Airbus. Имате ли някакво намерение да удължите този самолет още малко?

В момента сме насочили усилията си към SC100 и SC300.

Мисля, че за тях има голям пазар. 7000 машини за 20г. и това е нашата цел, за да сме сигурни в успеха на тази платформа.

И така че - няма планове за удължаване в момента.

 

Да поговорим малко за регионалните джетове. Embraer се справят много добре, особено в Съединените щати. Как виждате развитието на този пазар?

Винаги сме смятали, че в има възможност да се преоборудват някои от самолетите с 50 места до 70-80-90 места.

Най-ефективната платформа.

Може да влезем в конкуренция с Embraer.

Но ние сме в много добра позиция, за да вземем своя дял от пазара.

 

Този пазар се промени силно, в резултат на промените в американските правила - сега те позволяват на пилотите да летят на по-големи самолети. Това напълно промени динамиката на това пространство. Планирате ли да преосмислите плановете си за производство?

Да, пазарът се промени от 50 пътници към по-големи регионални джетове.

Мисля, че пазарът ще продължи да е много  добър в Съединените щати и в Европа.

80% от излитанията в Съединените щати са от малки летища към хъбовете. Това ще продължи.

От малките американски градове - към центровете.

Единственото, на което гледаме по различен начин са големите регионални джетове.

 

Това шоу е доминирано от поръчки на големи самолети. Всички говорят за това. Какво ще представите вие? Какво ще чуем от вашата компания като поръчки тук?

За нас е важно да продължим да развиваме CSeries, силно сме съсредоточени върху първия полет.

Клиентите идват, за да научат повече за CSeries, да говорим как ще го доставяме след една година.

 

fallback
fallback