fallback

Ричард Бергман, партньор в Accenture

Авиошоу сезон 1: Льо Бурже 2013

01.07.2013 | 09:00

Интервю на Ричард Бергман, партньор в Accenture за Bloomberg.

Има много измерения, които дават сигнали - 20-годишната прогноза например. Според нея 80 000 самолети с широк корпус ще бъдат нужни заради растежа и подмяната на съществуващите машини. Смятам, че това показва огромни възможности - и при двата водещи производители. Те ще се възползват от този пазар.

 

Кажете ни повече за тези самолети с широки корпуси. Какво ги наричаме, Ричард. Авиошоуто в Париж е познато като събитие с много блясък. А тази битка е всичко друго, но не и блестяща. Какво означава широк фюзелаж и какво значение има това за авиационния пазар?

Това е самолет от 767 до А330-А340.

От страна на Boeing - 767, 787, 777 и най-големите - 747-400 и А380.

На този пазар, за който говорим, премиерите са малки и средни самолети.

Това са например Boeing 787, серии 8 и 9, новият Airbus A350, XWB и също така и 777-Х, който е още на чертожната дъска.

Това са самолетите от този клас, които са сред предпочитаните от авиокомпаниите.

Те имат необикновено сериозни възможности да покриват дълги дестинации.

А като пасажери - някои от новите самолети имат оборудване, от което очакваме на направи дългите полети над 10 часа по-приятни.

 

Да поговорим за противопоставянето Boeing-Airbus като иновации. Американската компания има 787, но го пусна с 3г. закъснение. След това трябваше да бъде изваден от експлоатация заради редица проблеми, сред които с батериите. Тези производители не се ли стремят да бъдат твърде иновативни?

Не мисля така.

Съществува екосистема на доставчици и иноватори и Boeing и Airbus интегрират продукти.

Но има хиляди доставчици, които правят новите, по-леки и по-яки компоненти и те създават трендовете и постигат енергийната ефективност, нужна на авиокомпаниите и пътниците.

Не мисля, че иновациите са в повече.

Реалността на това, което доказват композитните материали от гледна точка на облекчаване на теглото, това,  което правят производителите на двигатели за понижаване на потреблението на гориво - всичко това се съчетава и в резултат имаме самолети с големи възможности.

Ако погледнем програмата на който и да е самолет, ще видим тестове и турбуленции и при иновациите.

Но програмите по сигурността и на двете компании, както и на доставчиците им сочат, че са на прав път.

Всеки път, когато самолет бива спрян от експлоатация, това смущава. Но всички съзнават, че трябва да има сигурност и иновациите трябва да изпълняват обещанията, които са заложени в тях.

 

Вие кои иновации харесвате най-много в момента? Говорим за нови технологии при батериите, там ли е най-големият напредък? Или пък композитните материали и икономиите на гориво? Какво следва?

Съчетание на всичко.

Самолет, който трябва да лети на максимална височина, да гори по-малко..

Технологията на двигателите - там има също големи иновации - 15-20% по-малък разход на гориво.

Тези неща ще донесат чудесни оперативни печалби на превозвачите.

Същевременно това позволява на производителите и авиокомпаниите да вложат повече удобства - да сложат седалки, които се спускат изцяло или пък да включват развлекателни системи - все тежки елементи. Това са все удобства, които всеки от нас иска да има.

 

fallback
fallback