Коментар на Гай Джонсън, Bloomberg.
Ден първи на авиосалона в Париж бе белязан от огромна поръчка за гигантски самолет. Doric Asset Finance си поръча 20 огромни ербъси - А380. Това е най-голямата поръчка, която Ербъс е получавал за този самолет от 3г. И това е голям удар за компанията.
Това е голямата новина. Сега да поговорим за малките.
Embraer, компания за регионални самолети, получи 300 поръчки за новия си модел, Е-класа. Това също е голям удар за тази компания.
Това ни представя цялостната картина тук в Париж. От големите до малките - виждаме много по-добро настроение в авиосектора.
Преди година хората говореха, че цикълът на поръчките е стигнал върховата точка. Но това не се усеща тук, на Льо Бурже.
Големият въпрос е - когато глобалната икономика започне да се възстановява, дали ще имаме повишение на цените на горивата, което може да създаде проблеми за всички тези самолети, поръчани от авиокомпаниите.
Това е големият въпрос, който виси на Льо Бурже, в края на силно успешния първи ден на изложението.
Интервю на Марк Лапидус, директор на Doric Asset Finance за Bloomberg.
"Първата доставка е през 2016.
След това доставяме по един самолет на 2-3г. Така че програмата ще действа до 2020, освен ако не направим допълнителни поръчки.
За кого ще бъдат те, имате ли представа? Някои говорят, че ще доставяте за Emirates
Не вярвам. Те си имат много. Те знаят как да ги управляват и си имат програма в момента. Тя е свързана с тяхното развитие. От наша гледна точка, ние очакваме нови авиокомпании, които да поръчват А380. Мислим, че авиокомпаниите разбират, че трябва да имат този самолет, за да предложат добър продукт и услуга на клиентите си. Затова сме се насочили към него.
Имаме няколко имена, които обаче няма да кажа по телевизията.
Добре. От кой регион?
Глобални. От всякъде. Буквално отвсякъде.
Вие успяхте да сключите хубава ексклузивна сделка с Ербъс. Директора по продажбите на Ербъс се бори да извади самолетите от хангарите. Това ви дава много възможности.
Ясно е, че проблемът от миналата година с крилата им създаде проблеми и те трудно ги продаваха.
Но някои авиокомпании малко повече се страхуват да поръчват тези големи самолети. Те си ръководят бизнеса като разрешават проблема с негативния резултат, като ограничават капацитета.
Докато сега има начин да се реши с положителен резултат. А380 е средство да се получат позитивни резултати.
Да бъдат успешно прилагани. Те дават възможност на хората да вложат невероятен продукт в самолета.
И клиентите да дойдат при тях.
Чух от Тим, че когато той е сменил трите седмици с А380, получил съвсем същата доходност. И това им дава много повече печалба, когато имат по-големи самолети.