Интервю на Джим Макнърни, изпълнителен директор на Boeing за Bloomberg /маст 2/
Да поговорим за военната част. Има хубави, съвременни самолети, които виждаме зад вас - те са граждански. Военните самолети - там е малко по-трудно. Изстребителите ви отстъпват. Големите ви транспортни самолети 67С отстъпват.
Имате ли чувството, че трябва да направите някакво сливане или придобиване?
Ние правим избирателно сливания и придобивания. По отношение на изграждане на вертикалното излитане и поддръжка на платформите ни. Вярно е, че отбранителният и авиокосмическият пазар за нас ще бъдат без промяна в краткосрочен и средносрочен план.
Но няма да се паникьосваме. Няма да харчим огромни суми само за да сменим С-17 например. Ще имаме танкер, една 30-40-годишна програма. Имаме три вълнуващи възможности - новият бомбардировач, безпилотният самолет, новият тренировъчен самолет ..
Имаме възможности, добре сме поставени и можем да спечелим. Ще видите новият P8 Poseidon, който ще лети тук.. В голяма степен ние сменяме с органичен ръст това, което отпада.
Дали ще има допълнителен ръст, предстои да видим.
Две от три програми са в партньорство - това ли е новият модел?
Партньорствата ни значително увеличаваш възможностите ни за успех. Ние имаме партньорства, например при тренировъчния самолет със SAAB, с Lockheed Martin - за бомбардировача, и го правим, защото произвеждаме по-добри машини по този начин.
Това е причината, не е финансова.
Смятате ли, че в отбраната стане по-спокойно след сливането на производителите на оригинално оборудване. Имаше много ясно послание - стига толкова, достатъчно. Това ще променили играта?
Не знам. Трябва да ги питате тях.
Мисля, че има винаги напрежение - конкуренцията най-добрата цена и технология. Това разбира се, не насърчава сливанията. От друга страна не искаме рязък ръст на свръхкапацитет, което работи срещу тази цел.
Така че те постоянно повтарят казват - продължавайте да се конкурирате - това е най-доброто за американските изтребители и данъкоплатци.
Сигурен съм, че ще ми отговорите много внимателно сега - видяхме в миналото шпионски скандали, които се отразиха на бизнеса ви.
Имаше и в Бразилия. Сега в Европа се разрази друг, който излезе в пресата. Между Вашингтон и Берлин.
Имате ли усещането, че този път ще се отрази съществено на вашия бизнес или на американския ВПК като цяло, защото е насочен към международния пазар.
Съзнавам геополитическото напрежение, което съпътства тези неща. Американските компании и компании от други страни се оказват въвлечени в престрелката - или чрез действия, които им се приписват, или по друг начин.
Надявам се това да не се случи. Работим с правителството, както обичайно. Ще продължим да стоим настрана и да се опитваме да не попадаме под кръстосан огън.
Много предпазлив отговор!
Export-Import Bank - да говорим за това. Много ви цитираха в последните дни - как се тревожите от ефекта на ... тук дори малките са много шумни!
Стара технология!
.. Export-Import Bank.. Дайте ни представа как преценявате ефектите от това. Къде се намирате, какви са позициите ви, както ще стане?
Оптимист съм, че ще бъдем реоторизирани. Като махнем цялата реторика и сведем нещата до гласуването. Но въпросът е спорен и има шанс да не бъдем.
Ще има отражение за нас, не само за Boeing, но и за хиляди други американски компании, които подкрепят Boeing, GE, Caterpillar, както и по-малки компании. Това ще окаже допълнителен кредитен натиск.
Стигаме до едностранно разоръжаване. Всички други конкуренти, с които се състезаваме, ще продължават да получават подкрепата на Ex-Im.. Също и европейците..
В момента става дума за постигане на джентълменско споразумение със споразумението с ОИСР, което ни позволява да искаме едни и същи нива на подкрепа и такси и рискове.
Ще бъде срамно и трагично, ако Съединените щати просто се изтегли от това нещо. Ще насърчи лошо поведение навсякъде. Ще ни постави в непривилегирована позиция, нас, и много други американски компании.
Накратко - французите искат еврото да падне. Реалистично ли е това? Фед ще направили нещата малко трудни за вас?
Не знам. В нашата индустрия технологията и надеждността надделяват над другите финансови въпроси, включително валута. Мисля, че ако бях действал според прогнозите, които имах преди пет години за валутите и лихвите, днес нямаше да съм тук. Щях да съм много по-беден.
Опитвам се да се справям с това, което имам по най-добрия начин.