Авиошоу

Събота от 16:00 часа
още

Джим Макнърни, изпълнителен директор на Boeing

Авиошоу сезон 4: Фарнбъро 2014

01.08.2014 | 01:00
Джим Макнърни, изпълнителен директор на Boeing
Джим Макнърни, изпълнителен директор на Boeing

Интервю на Джим Макнърни, изпълнителен директор на Boeing за Bloomberg.


Имаме страхотен гост тук, главният изпълнителен директор на Boeing, Джим Макнърни.

В последните 10г. тази индустрия никога не се е развивала така добре. Има страхотен успех. Имате ли чувството, че тук, на Фарнбъро, имаме пик? Че оттук нататък ще става по-трудно? Авиокомпаниите, и в Европа и в Азия говорят за свръхкапацитет.

Все още не виждаме такива признаци при нашите поръчки. При отказите и отменените поръчки сме на или под историческите средни нива. Търсенето в момента се предизвиква от голям цикъл на подмяна.

Хората купуват нови самолети, преди да се наложи да пенсионират сегашните, защото икономиката е толкова по-добре.

Затова растем толкова много. И не виждам края на ръста - има толкова много самолети да се купуват още.

 

В момента не виждате забавяне?

Ние не виждаме забавяне.

 

Какво става до края на годината?

Ние сме в средата на годината и вече сме малко над това, което сме доставили миналата година. Това показва, че ще бъдем на плюс тази година. Върви доста добре. И всичко това са самолети, които се подменят.

Нови технологии.

 

Значи общият пазар не расте, само имаме нужда от нови, по-икономични самолети.

Точно така, защото има голяма подмяна в технологиите.

 

Успявате ли да строите всички тези самолети? Производството вече е доста натоварено. Успявате ли да накарате цялата тази верига да работи, да изведете производствения процес на ново ниво?

Това е добър въпрос. Досега сме имали успех. Например да успеем да предоставим по 10 самолета 787 на месец. Това е голямо постижение. Имаме планове да увеличим тази бройка, както знаете.

Производството на 737 се ускорява. Веригата за доставки наваксва. Не го правим твърде бързо. Даваме дългосрочна предвидимост и хората имат възможност да се коригират и да инвестират.

Така че върви добре.

 

Свързано с първия въпрос - този върви с него. Няма вътрешни разговори в момента, че към края на десетилетието ще доставяте твърде много самолети, че вероятно не бива да се ускорява производството толкова много..

Ние мислим, че изоставаме от търсенето.

Не го изпреварваме.

Обикновено играта се играе по този начин.

Задоволявате клиентите веднага, щом можете, без да изпреварвате търсенето.

Смятаме, че всъщност малко изоставаме от търсенето, но очевидно ако има промяна, някакво геополитическо събитие или друго нещо, което да промени посоката, ще трябва да се коригираме. В момента обаче не виждаме такова нещо.

 

Знам, че не обичате да говорите за конкурентите си, но да отделим внимание на новината за А330 neo. Стар самолет, който се модернизира, правят му нова версия. Нещо като това, което стана с А320 и с вашия Max. Те се продават изключително добре.

Има ли тревога, като гледате сред най-големите широкофюзелажни самолети, че може би печалбите ще паднат за самолета зад вас - 787?

Смятам, в ситуацията с тяснофюзелажните самолети, и двете компании направихме едно и също. При широкофюзелажните ние имаме съвсем ново семейство самолети - всички изградени с нови технологии във всяко едно отношение.

Те просто сменят двигателите. Това ги оставя технологично и експлоатационно в неблагоприятна позиция.

 

Може би имат ценово предимство.

На какви цени продават си е тяхна работа. Аз смятам, че при днешните цени на горивата, резултатите, които имаме ние по този самолет - /8, /9, новия 777, можете да намерите най-различни цени веднага - при резултатите, които тези самолети ви дават.

Ние сме напълно убедени, че дори да ценообразуват много по-агресивно от нас, ние сме много добре като цена-качество, с по-високата си цена.